معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی؛

ممنوع شدن توزیع برنج هندی در آذربایجان‌غربی

از هفتم بهمن ماه امسال، توزیع برنج هندی متوقف و برنج سفید آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمد دهقان با اشاره به اینکه در طول بهمن ماه امسال و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد شش نمایشگاه تخصصی در سطح استان برگزار شد اظهار داشت: در این رابطه شهرستان‌های میاندوآب، سلماس، ارومیه و شاهین‌دژ به ترتیب میزبان نمایشگاه تخصصی مبل، مبل و دکوراسیون منزل، مد و لباس ایرانی اسلامی و سوغات و هدایا و نیز نمایشگاه مبل و دکوراسیون منزل بوده‌اند.

وی افزود: در این مدت، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در ایام پایانی سال و نوروز 96 در سطح استان انجام شد و در این راستا برنامه‌ریزی شد که در تمامی شهرستان‌های تابعه، نمایشگاه فروش بهاره یا فروش فوق‌العاده برگزار شود که بر این اساس، 17 نمایشگاه برپا و همچنین در بسیاری از شهرستان‌ها فروش فوق‌العاده و حراجی توسط واحدهای صنفی انجام می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی از توزیع کالاهای اساسی در سطح استان آذربایجان‌غربی خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه از دوم بهمن ماه کالاهای اساسی با هماهنگی جهاد کشاورزی و غله توزیع شد و تاکنون برای یک هزار و 200 تن برنج هندی حواله صادر و حدود هزار تن توزیع شده و در این باره از هفتم بهمن ماه نیز توزیع برنج هندی متوقف و برنج سفید آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه تقویم نمایشگاهی فروش بهاره استان آذربایجان‌غربی در اسفند ماه 95 در 17 شهرستان استان گفت: این نمایشگاه‌ها در ارومیه، بوکان، میاندوآب، اشنویه، مهاباد، پیرانشهر، شاهین‌دژ، نقده، پلدشت، تکاب، چایپاره، سردشت، خوی، شوط، چالدران، ماکو و سلماس برپا می‌شود.

دهقان اظهار داشت: در ماه گذشته قیمت تعداد 100 قلم انواع کالاهای خوراکی و غیر خوراکی در سطح بازار استان آذربایجان‌غربی اخذ شد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی از برگزاری نمایشگاه‌های لباس ملی و مذهبی برای ارائه الگوهای اسلامی و سالم به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و نمایشگاه تخصصی پوشاک اسلامی – ایرانی خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه از چهار تا هشت بهمن ماه در شهرستان ارومیه و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

وی گفت: در راستای اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح دانش و بینش واحدهای تولیدی، توزیعی و آرایشگاه‌ها، دستگاه‌های عرضه لوازم بانوان در مورد حجاب و عفاف، ترتیبی اتحاذ شد که موارد مرتبط با احکام شرعی و مسائل عفاف و حجاب از طریق فضای مجازی به اتحادیه‌های صنفی ارسال و در این رابطه بیش از 700 پیامک با مضمون‌های مختلف به واحدهای صنفی ارسال شد.

دهقان با بیان اینکه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر شفاف‌سازی نظام توزیع و ماده 23 آیین نامه مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سامانه جامع مدیریت انبارها به نشانی الکترونیکی www.nwms.ir راه‌اندازی شد افزود: در این باره باید کلیه واحدهای صنعتی و معدنی، کشاورزی، تجاری و بازرگانی، اصناف و تمامی مراکزدولتی، غیردولتی، اشخاص حقیقی یا حقوقی که به نوعی جهت بارگیری، تخلیه و نگهداری کالا محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.