سالاری در جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ارجاع ۱۱ هزار و ۷۹۲ پرونده تخلف ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال ۹۴، ۱۱ هزار و ۷۹۲ پرونده تخلف ساختمانی از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران به کمیسیون های ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده است.

ارجاع ۱۱ هزار و ۷۹۲ پرونده تخلف ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و سی و ششمین جلسه شورا در خصوص شائبه های مطرح شده در مورد احمد مسجد جامعی تحت عنوان برج باغ که در رسانه ها منتشر شد، اظهار داشت: بعد از رسانه ای شدن این موضوع، شخصا به عنوان مسئول کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهرتهران، این پرونده را بررسی کردم.

وی افزود: از رئیس شورا تقاضا دارم حتما این پرونده را بررسی کند اما در این پرونده اثری از احمد مسجد جامعی ندیدم .

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتشار چنین خبری در این برهه زمانی، یادآور شد: همان گونه که در صحن شورا چندین بار اعلام کردم صرفا در سال ۹۴ برابر با ۱۱ هزار و ۷۹۲ پرونده تخلف ساختمانی از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران به کمیسیون های ماده ۱۰۰ ارجاع شده که صرفا ۹۱۵ پرونده مربوط به منطقه ۳ شهرداری بوده است.

سالاری ادامه داد: سوال اینجاست تاکنون محتویات چند پرونده در اختیار رسانه ها قرار گرفته است؟ در حالی که در پرونده های ارجاعی تخلف ۶۴ هزار متری هم وجود داشته اما هیچکدام رسانه ای نشده است.

وی با بیان ‌اینکه روکشی که به عنوان فرم تخلفات در این پرونده وجود دارد با محتویاتش تفاوت‌هایی دارد، تصریح کرد: چراکه یکسری از این مسایل با موافقت منطقه صورت پذیرفته و حتی عوارض نیز تعیین شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اتفاقا خوب است همین پرونده مبنایی برای شفاف سازی در همه پرونده های در حال تصمیم گیری شهرداری‌ها مانند مال‌ها، مگامال‌ها، برج باغ ها، بلندمرتبه سازی ها، تغییر کاربری ها باشد و تصمیمات شوراهای معماری مناطق و کمیسیون های ماده ۵ و ماده صد و و مردم به عنوان ذینفعان شهر در فرآیند تمامی اتفاقات قرار گیرند.

سالاری گفت: این موضوع جای تأمل دارد که مهندس ناظر ساختمان در مرداد ماه سال ۹۴ گزارشی به منطقه در خصوص این پرونده داده اند اما چرا الان و پس از یک سال ونیم این موضوعات مطرح  و رسانه ای می شود؟ 

وی با اشاره به دغدغه های ایجاد شده در خصوص نحوه کارسازی هولوگرام ها یادآور شد: با توجه به میزان مطالبات پیمانکاران، هولوگرام ها به بستری برای فساد و رانت گسترده در مناطق شهرداری تبدیل شده، چراکه تخفیف های بدون حساب و کتاب در مناطق در این خصوص داده می شود. بنابراین درخواست دارم کمیته ای در شورا به منظور بررسی و نظارت بر این فرآیند تشکیل شود و شهردار تهران هم دستورات لازم را در خصوص شفاف سازی در این باره صادر نموده و گزارشات مربوطه را به شورا ارایه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار