امام جمعه بوکان؛

لازم است همه تلاش کنیم تا ریشه‌های فقر را در جامعه از بین ببریم

امام جمعه بوکان گفت:لازم است همه تلاش کنیم تا ریشه‌های فقر را در جامعه از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛امام جمعه بوکان در خطبه‌های امروز نماز جمعه با تاکید بر وفای به عهد و پیمان اظهار کرد: انسان مسلمان، چون با خدا، خودش و جامعه عهد و پیمان بسته است وقتی وعده‌ای می‌دهد باید به آن وعده عمل کند و اگر احساس کند که نمی‌تواند آن وعده و پیمان را عملی سازد نباید قول بدهد.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: وفای به عهد ریشه در فطرت انسان مسلمان دارد و هر فردی در برابر پیمان خود دارای مسؤولیت است و وفاداری به عهد در حساس‌ترین برهههای زندگی و در هر شغل و مقامی ضروری است.

وی با اشاره بر لزوم رعایت امانتداری بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) کسانی که امانت را رعایت نمی‌کند، بی ایمان دانسته بنابراین انسان مسلمان باید در زندگی امانت دار نعمت‌های خداوند باشد و در جامعه هم به واسطه شغلی که دارد و ارتباط با مردم امانتدار باشد و در همه حال خدا را ناظر بر اعمال خود بداند و با کم فروشی یا گران فروشی روزی خود را حرام نکند.

امام جمعه بوکان با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد و بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی (ره) تصریح کرد: این دو نهاد انقلابی به فرمان امام راحل (ره) و به فاصله زمانی کوتاهی از هم تشکیل شدند تا خدمتگزار مردم ایران اسلامی باشند.

وی گفت: لازم است که همگی دست در دست هم دهیم و با یاری کمیته امداد امام خمینی (ره) ریشه‌های فقر را در جامعه از بین ببریم و در این ایام که نزدیک سال تازه هستیم نیازمندان را فراموش نکنیم.

خلیفه زاده با اشاره به روز چهارشنبه سوری بیان کرد: این روز مورد نهی اسلام است و باید مواظب عواقب آن باشیم و نیز فرزندان خود را آگاه کنیم که با آتش بازی جان خود را به خطر نیندازند و سبب ناآرامی و ناامنی در جامعه نشوند تا همگی با دلی شاد و بدون نگرانی به استقبال سال تازه برویم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.