کرمان؛

رتبه برتر طرح هفت برای منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: اداره کل منابع طبیعی در طرح حفاظتی سازمان جنگل‌ها، حائز رتبه برتر کشوری شد.

رتبه برتر طرح هفت برای منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدحسین کردستانی  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در طرح حفاظتی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور موسوم به طرح هفت حائز رتبه برتر کشوری شد.

کردستانی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در طرح حفاظتی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری موسوم به طرح هفت در سال جاری حائز رتبه برتر کشوری شد و از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح هفت در راستای حذف و یا کاهش عوامل تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی اجرا می‌شود، بیان داشت: توسعه حفاظت مشارکتی، تثبت مالکیت و کاداستر اراضی ملی و موات، تهیه نقشه اراضی تخصیص یافته و تلاش برای اخذ حقوق دولت و همچنین تعیین تکلیف اراضی اختلافی «ماده واحده» از جمله محورهای این طرح هستند.

کردستانی تصریح کرد: همچنین تأمین سوخت مناسب و اجرای کمربند حفاظتی در مناطق بحرانی و جنگلی، تکمیل بانک اطلاعات جامع زمین و تشخیص، تعیین حریم و کاداستر اراضی مستحدث و ساحلی از دیگر آیتم‌های طرح هفت هستند.

وی افزود: البته این مورد آخر شامل جنوب کرمان نشده و حسب پیشنهاد اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان به سازمان جنگل‌‎ها، بحث گیاهپزشکی درختان جنگلی در دستور کار قرار گرفته است.

کردستانی با اشاره به اینکه در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی برای 3 میلیون و 251 هزار و 345 هکتار از اراضی ملی تفاهمنامه حفاظت مشارکتی با جوامع محلی منعقد شده است، عنوان کرد: تعداد 13 هزار و 237 فقره پرونده در بانک اطلاعات جامع زمین ثبت شده است که با این حساب بانک جامع اطلاعات زمین حوزه منابع طبیعی جنوب کرمان کاملا به روز رسانی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: به منظور تثبیت مالکیت دولت و ممیزی اراضی ملی از مستثنیات قانونی مردم برای یک ‌میلیون و 500 هزار و 292 هکتار از اراضی جنوب کرمان سند کاداستر مالکیت به نام دولت اخذ شده است.

وی از تعیین تکلیف 513 فقره پرونده اراضی اختلافی موضوع کمیسیون ماده واحده در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: برای 123 هزار و 427 هکتار از اراضی ملی نیز نقشه استعدادیابی و بهره‌برداری از منابع طبیعی تهیه شده است. 

کردستانی با بیان اینکه 25 کیلومتر کمربند حفاظتی با نصب بنچ‌مارک در مرز عرصه‌های منابع طبیعی احداث شده است، خاطرنشان کرد: همچنین طی سال 95 در راستای اصلاح الگوی مصرف و جایگزینی سوخت فسیلی به جای هیزم 250 تنورگازی در منطقه جنوب کرمان توزیع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تقدیر از همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و ادارات ثبت شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و رودبارجنوب اظهار داشت: کسب رتبه برتر این اداره کل محقق نمی شد جزء با همدلی ، همفکری و پشتکار کلیه پرسنل خدوم منابع طبیعی و بایستی در این خصوص از زحمات و حمایت های بی شائبه کلیه ائمه محترم جمعه ، فرمانداران دلسوز ، رؤسای محترم حوزه های قضایی و دادگستری ها ، دادستان های گرامی، فرماندهان مقتدر نظامی و انتظامی و همچمین سربازان گمنام آقا امام زمان(عج)، در کل منطقه جنوب کرمان صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار