ظرفیت 10 هزار نفری برای حضور دانش‌آموزان در طرح همیار گردشگر

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار طرح همیار گردشگر با ظرفیت ده هزار نفری برای دانش‌آموزان اجرا می شود.

ظرفیت ده هزار نفری برای حضور دانش آموزان در طرح همیار گردشگر
مهدی علی اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح همیار گردشگر را یکی از طرح‌های مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های اجتماعی دانست و اظهار داشت: علاوه بر این طرح، اقداماتی نظیر همیار پلیس، طبیعت و مواردی از این قبیل با همکاری آموزش و پرورش و نهادی مربوطه انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه طرح همیار گردشگر با مشارکت میراث فرهنگی بوده، ادامه داد: بعد از انعقاد تفاهم نامه جلساتی در خصوص چگونگی  پرداختن به این طرح با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان‌ها و میراث فرهنگی برگزار شد.
 
مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از هر مدرسه 10 الی 20 دانش آموز برای طرح انتخاب شده و ظرفیت مجموع 10 هزار نفر است، گفت: امسال  384 مدرسه برای این طرح در دستور کار قرار گرفته و جمعیت هدف آن دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه است.
 
علی اکبرزاده بیان کرد: دانش آموزان بعد از آموزش‌های خاصی که در حوزه مدیریت گردشگری می‌بینند در اماکن و فضاهای گردشگری حضور پیدا می کنند.
 
وی تصریح کرد: این فعالیت موجب آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با اماکن تاریخی و گردشگری شده و حتی مشوقی برای خانواده‌ها به منظور پر کردن اوقات فراغت در چنین فضاهایی است.
 
 مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: شیوه نامه این طرح پیش از آغاز تعطیلات در تمامی استان‌ها توزیع شده تا اجرای آن در طول تعطیلات بدون مشکل باشد.
 
علی اکبرزاده یادآور شد: دانش‌آموزان برای گذراندن دوره‌های آموزشی در کانون‌های فرهنگی، تربیتی حضور پیدا می‌کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار