بازدید معاون امور استان‌های رسانه ملی از شبكه شما

دكتر علی دارابی امروز با حضور در شبكه «شما» از بخش‌های مختلف این شبكه و تدارك گسترده مدیران و برنامه سازان این شبكه برای نوروز بازدید كرد.

بازدید معاون امور استان‌های رسانه ملی از شبكه شما
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ دكتر علی دارابی امروز با حضور در شبكه «شما» از بخش‌های مختلف این شبكه و تدارک گسترده مدیران و برنامه‌سازان این شبكه برای نوروز بازدید كرد. دارابی  در این دیدار با تاكید بر استودیوگریزی در برنامه‌های نوروزی سیما به ویژه برنامه‌های تلویزیونی مربوط به استان‌ها خاطرنشان كرد: حضور و مشاركت مردم در برنامه‌ها رنگ و بویی تازه و صمیمی‌تر به تلویزیون می‌بخشد.

وی افزود: شبكه «شما» ظرفیتی استثنایی برای نمایندگی از 33 مركز استانی را در اختیار دارد. بنابراین باید با استفاده از فرصت نوروز، به بالندگی بیشتری برسد و بتواند به عنوان صدای رسای استان‌ها در مركز به فعالیت خود ادامه دهد.

دارابی گفت: خرده فرهنگ‌ها نقش مهمی در ساخت فرهنگ عمومی یك جامعه دارند و در این بین شبكه‌های استانی با ظرفیت‌های گوناگون و در چارچوب‌های خود می‌توانند نقش مهمی در تثبت و تقویت این خرده‌ فرهنگ‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: شبكه «شما» برآیند فعالیت همه مراكز استانی است و به همین دلیل باید با برنامه‌ریزی دقیق، فرصتی عادلانه برای همه مراكز به منظور نمایش داشته‌ها و توانمندی‌‌هایشان فراهم سازد.

در این بازدید، محمد مهدی قاسمی مدیر شبكه «شما» گزارشی از تدارك نوروزی این شبكه ارائه كرد.
 
وی عنوان كرد: تغییر چینش كنداكتور شبكه از 16 اسفند 96 و پخش برنامه ویژه برای استقبال از نوروز آغاز شده است؛ شبكه شما با هدف جذب حداكثری مخاطبان سراسر كشور و پخش برترین تولیدات مراكز استان ها، از تاریخ یاد شده كنداكتور پخش برنامه‌های خود را تغییر و برنامه‌های مختلفی را در دستور كار تولید، تامین و پخش قرار داده است.

قاسمی با اشاره به برنامه‌های نوروزی «یك سفر خوب» و «ترانه باران» گفت: یك سفر خوب مدتی است كه چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها ساعت 22 روی آنتن می‌رود اما از 16 اسفند هر شب ساعت 21 با رویكرد معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی سراسر كشور و طرح نكات ضروری سفر و ملاحظات جاده‌ای برای مسافران تولید و پخش شده است.
 
مدیر شبكه «شما» با اشاره به برنامه تلویزیونی «ترانه باران» افزود: این برنامه با تغییر ساعت پخش از 19 به 20 و دعوت از خوانندگان برجسته سراسر كشور به منظور اجرای زنده در برنامه، از 16 اسفند تا 15 فروردین تولید و پخش خواهد شد.
 
وی از پخش مجموعه‌های تلویزیونی طی بازه زمانی 16 اسفند تا 15 فروردین از شبكه‌ «شما» خبر داد و گفت: سریال‌های «پایتخت» در ساعت 23 و سریال «گذر از رنج‌ها» در ساعت 19 از این شبكه پخش می‌شوند. علاوه بر اینكه از روز یكم فروردین 96 هم سریال طنز «رشید حرفه‌ای» تولید مركز اصفهان در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای هر روز ساعت 16 روی آنتن می‌رود.

قاسمی با اشاره به برنامه‌های ویژه گروه سنی كودك و نوجوان شبكه «شما» خاطرنشان كرد: از تاریخ 16 اسفند تا 15 فروردین باكس ویژه‌ای برای برنامه‌های كودك و نوجوان در ساعت 16:45 شامل پخش تولیدات برجسته مركز همدان در نظر گرفته شده است.

مدیر شبكه «شما» بیان كرد: باكس خانواده شبكه هم از تاریخ 16 اسفند با همكاری مركز فارس برنامه‌ای با عنوان «نور و زندگی» با موضوع خانواده و سبك زندگی اسلامی - ایرانی به صورت روتین در ساعت 10 صبح پخش می‌شود. علاوه بر این از ابتدای سال 96 به مدت 15 شب ویژه برنامه‌ای با رویكرد گفت‌وگو با چهره‌های شاخص ورزشی كشور در سال 95، تولید و پخش خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر ویژه برنامه‌های نوروزی شبكه «شما» افزود: «ما و شما» با رویكرد انعكاس مسائل و ظرفیت‌های استان‌ها، در طول ایام نوروز در قالب تایم‌های 10 دقیقه‌ای و به صورت سیال در كنداكتور شبكه حضور خواهد داشت.

قاسمی ادامه داد: برنامه‌های دیگری شامل سریال «پدرام و پدربزرگ» (مركز گلستان) با رویكرد گردشگری ویژه كودكان و نوجوانان، برنامه تركیبی «بهار ایرانی» با رویكرد نمایش سنت‌های نوروزی در استان‌ها، جشنواره مستندهای نوروز شناختی مراكز، جشنواره فیلم‌های تلویزیونی نوروز، دوربین زنده مراكز با نام «ایران ما» از تفرجگاه‌های نوروزی و «هنوز آواز می‌آید» (مركز یزد) با رویكرد آدب و هنر و موسیقی از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیر شبكه «شما» با اشاره به ویژه برنامه تحویل سال این شبكه عنوان كرد: ویژه برنامه تحویل سال 96 با عنوان «عید شما مبارك» به تهیه‌كنندگی سید محمد هاشمی اصل و اجرای محمد رضا حسینیان با همكاری مراكز سمنان و مشهد تولید و پخش خواهد شد؛ مدت زمان این برنامه 12 ساعت خواهد بود كه 4 ساعت از آن در شب تحویل سال (با موضوع جشنواره 30 اسفندی‌ها و 96 ساله‌ها)، 4 ساعت قبل از تحویل سال (با موضوع حضور خوانندگان منتخب مردم در ترانه باران طی شش ماه گذشته) و 4 ساعت بعد از تحویل سال (با موضوع دعوت از چهره‌های تأثیرگذار سال 95) خواهد بود. همچنین در طول برنامه با 15 مركز استان، ارتباط‌های 7 دقیقه‌ای و بر اساس موضوعات و كنداكتور برقرار می‌شود.
 
 
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار