برکناری رئیس جمهور کره جنوبی فرصتی برای بهبود روابط با چین

استیضاح رئیس جمهور قبلی کره جنوبی می‌تواند فرصت خوبی باشد تا این کشور روابط خود را با چین بهبود بخشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی ان ان در مطلبی نوشت: رسوایی و در ادامه آن برکناری پارک گون هه، رئیس جمهور سابق کره جنوبی، در مقطعی از زمان رخ داده است که روابط کره جنوبی و چین به دلیل تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی تاد در خاک کره جنوبی، رو به زوال رفته است.

دستگاه قضایی کره جنوبی روز جمعه استیضاح پارک را تایید کرد. با این اقدام اولین رئیس جمهور زن کره جنوبی از مقام خود برکنار و راه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 60 روز آینده باز شد.

یکی از مسائل اصلی مورد بحث در این انتخابات، سامانه موشکی تاد خواهد بود که اولین بخش آن هفته گذشته وارد کره جنوبی شد. این سامانه می تواند از کره جنوبی در برابر موشک هایی که ممکن است به سمت این کشور شلیک شود دفاع کند.

در حالی که آمریکا و کره جنوبی اصرار دارند سامانه موشکی تاد برای مقابله با افزایش تهدیدهای کره شمالی ضروری است، قرارگیری آن باعث شده تا روابط میان سئول و پکن رو به زوال رود.

اکنون با خروج پارک از دفتر ریاست جمهوری، پرسش هایی درباره آینده سامانه موشکی تاد در شبه جزیره کره مطرح شده است.

با توجه به تعداد بسیار زیاد پرسش هایی که در خصوص انتخابات آینده مطرح شده است، احزاب کره جنوبی هنوز درباره معرفی کاندیدای اصلی خود تصمیم گیری نکرده اند و سرنوشت سامانه موشکی تاد نیز همانند بسیاری از مسائل سیاسی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بسیاری از تظاهرکنندگان مخالف پارک، با استفاده از سامانه موشکی تاد نیز مخالف بودند. آنها در راهپیمایی های خود تابلوهایی در دست داشتند که برروی آنها شعارهایی در مخالفت با استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی نوشته شده بود.

همچنین مخالفت چین با استفاده از سامانه موشکی تاد هزینه های بسیاری برای بعضی از شرکت های کره جنوبی به همراه داشته است. در یکی از موارد، پس از این که یک شرکت کره‌ای بخشی از زمین‌های خود را برای قرارگیری این سامانه به دولت داد، 23 فروشگاه آن در بخش های مختلف چین تعطیل شدند.

بر اساس گزارش‌های غیر رسمی، تعداد گردشگران چینی که حدود نیمی از گردشگران کره جنوبی را تشکیل می دهند، در هفته های اخیر کاهش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار