اقدام متفاوت ترامپ برای اهدای دستمزد ریاست جمهوری خود به خیریه

رئیس‌جمهور آمریکا حقوق ۴۰۰ هزار دلاری خود را در پایان سال به یک بنیاد خیریه می‌دهد.

اقدام متفاوت ترامپ برای اهدای دستمزد ریاست جمهوری خود به خیریه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بی بی سی؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی غیرمنتظره از گروه رسانه‌ای کاخ سفید خواست تا درباره اینکه وی حقوق ریاست جمهوری خود را به کدام انجمن خیریه اهدا کند، تصمیم بگیرند.

ترامپ پیش از ورود به کاخ سفید در برنامه " ۶۰ دقیقه" شبکه سی بی سی اعلام کرده بود که نیازی به حقوق ریاست جمهوری ندارد.

"شان اسپایسر"، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: رئیس جمهور در نظر دارد حقوق خود را در پایان سال جاری میلادی اهدا کند و ایشان خوشحال می‌شوند که رسانه‌های حاضر در کاخ سفید آن را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور با اهدای حقوقش سعی دارد تعهد خود به مردم آمریکا را نشان دهد و از شما می‌خواهد در تعیین بنیاد خیریه او را یاری کنید.

در حال حاضر، مشخص نیست که گروه رسانه‌ای کاخ سفید کدام بنیاد خیریه را برای دریافت حقوق رئیس جمهور انتخاب می‌کنند. پیشنهادی مبنی بر راه اندازی صندوق برای کمک هزینه تحصیلی روزنامه نگاران و خبرنگاران مطرح شده است.

از سال ۲۰۰۱ تاکنون دستمزد روسای جمهور آمریکا از ۴۰۰ هزار دلار در سال فراتر نرفته است. ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکا نیست که از حقوق ریاست جمهوری خود چشم پوشی می‌کند. پیش از این هربرت هوور و جان اف کندی از دریافت حقوق ریاست جمهوری خودداری کرده اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار