با حضور وزیر جهادکشاورزی صورت گرفت؛

نهال کاری 4هزار هکتار از اراضی خوزستان به منظور مقابله با ریزگردها

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود5 میلیون نهال از نقاط مختلف کشور به خوزستان وارد می‌شود، گفت:4 هزار هکتار از اراضی خوزستان نهال‌کاری می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،  محمود حجتی در حاشیه مراسم آغاز نهالکاری در سطح 4 هزار هکتار از کانون‌های فوق بحرانی ریزگرد در اهواز اظهار داشت: مشکلاتی که پس از گرد و خاک‌ها برای خوزستان پیش آمد، تبدیل به فرصتی برای استان شد تا به بهانه‌های مختلف مسئولان کشوری از این استان پشتیبانی کنند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بحث تامین آب منطقه، انتقال آب و احداث کانال، کار طراحی به پایان رسیده و در حال انجام است تا بتوانیم سریعتر آب را به منطقه برسانیم. موضوع نهال‌کاری نیز باید انجام شود که می بایست در فرصت محدود تا پیش از آغاز فصل گرم اقداماتی صورت پذیرد. 

این مقام مسئول تصریح کرد:بر این اساس حدود 5 میلیون نهال از نقاط مختلف کشور به خوزستان وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مسئولان برای حل مشکلات استان خوزستان در بحث ریزگردها به صحنه آمدند، عنوان کرد: فاز نخست طرح مقابله با ریزگردها، شامل 42 هزار هکتار است؛در بخش نخست این فاز 4 هزار هکتار توسط بسیج نهال‌کاری می‌شود، علاوه بر این 16 اکیپ دیگر در مناطق مختلف استان در حال کشت نهال هستند که امیدواریم تا پیش از شروع فصل گرم، مقدار قابل توجهی از اراضی نهالکاری شود.

حجتی گفت: امیدواریم با آوردن آب هم نهال‌ها آبیاری شوند و هم اراضی که خشک هستند مرطوب شوند تا منطقه به حالت طبیعی خود بازگردد و دیگر شاهد گرد و خاک در این منطقه نباشیم.

وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی درباره زمین‌هایی که در آن‌ها نهال کشت می‌شود، صورت گرفت که بیان شده مقداری شور هستند، ممکن است بحث‌هایی مطرح شود اما مبنای کار از روز اول یک شاخه مطالعاتی از موسسات تحقیقاتی، پژوهشکده‌ها و دانشکده‌ها بوده که زمین‌ها و سازوکارها را بررسی کرده‌اند و گزارشاتی ارایه داده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار