براساس جدیدترین نظرسنجی؛

گالوپ: نیمی از آمریکایی‌ها به شدت درباره مسائل نژادی نگرانند

نتایج یک نظرسنجی جدید در ایالات متحده نشان می‌دهد حدود نیمی از آمریکایی‌ها به شدت نگران روابط میان نژادها در این کشور هستند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ بنا بر نظرسنجی گالوپ - که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد – 42 درصد از مردم آمریکا در خصوص تنش‌های نژادی در این کشور که نسبت به سال گذشته میلادی هفت درصد افزایش یافته است، بسیار نگرانند.

این سومین سال پیاپی است که نگرانی آمریکایی‌ها درباره نژادپرستی به اندازۀ چشمگیری افزایش پیدا کرده است. میزان نگرانی مردم این کشور در خصوص نژادپرستی در سال‌های 2014، 2015 و 2016 به ترتیب 17 درصد، 28 درصد و 35 درصد بوده است.

افزایش شدید نگرانی‌های مردم در آمریکا احتمالاً از کشته شدن سیاه‌پوستان غیرمسلح به دست افسران پلیس و تیراندازی‌های تلافی‌جویانۀ سیاه‌پوستان به مأموران پلیس نشأت می‌گیرد.

موسسۀ نظرسنجی گالوپ اعلام کرد: جنبش جان سیاه‌پوستان مهم است در سال 2013 شکل گرفت تا با تیراندازی‌های پلیس که گفته می‌شد نژادپرستانه است مقابله کند و بعد از تیراندازی پلیس در شهر فرگوسن در ایالت میزوری به یک نوجوان سیاه‌پوست غیرمسلح، در سال 2014 (در سراسر کشور) مورد توجه قرار گرفت.

گالوپ ادامه داد: جنبش‌هایی همانند جان سیاه‌پوستان مهم است، ویژگی متزلزل روابط سیاه پوستان و سفید پوستان را در آمریکا نمایان کرده‌اند.

نظرسنجی گالوپ در شب بعد از پیروزی باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال 2009 حاکی از آن بود که 70 درصد از امریکایی‌ها معتقد بودند روابط نژادی بعد از موفقیت اوباما بهتر می‌شود.



در اوایل دورۀ ریاست‌جمهوری اوباما در سال 2010 شمار افرادی که به شدت نگران روابط نژادی بودند با 13 درصد به پایین‌ترین حد خود رسیده بود اما آخرین نظرسنجی گالوپ بیانگر آن است که نگرانی‌ها دربارۀ روابط نژادی ظرف هفت سال گذشته افزایش قابل‌توجهی یافته است.

در همین حال، کارزار تبلیغاتی تفرقه‌آمیز و اظهارات جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در خصوص مسائل نژادی را می‌توان از عوامل تأثیرگذار بر افزایش نگرانی امریکایی‌ها در این خصوص قلمداد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار