اصفهان؛

وظیفه علما فقط اقامه نماز جماعت نیست

امام جمعه اصفهان گفت: وظیفه علما فقط اقامه نماز جماعت نیست، خدا به امثال ما توفیق داده که روحانی شویم و بتوانیم افکار شیطانی را از بندگان خدا دور کنیم ولی در این زمینه کم‌کاری می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد  امروز در همایش روحانیت انقلابی، رهروان فاطمی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی اظهار کرد: اولین کسی که از مرد و زن در روز قیامت به بهشت وارد می‌شود، حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی در مورد حضرت زهرا(س) افزود: اگر حضرت صدیقه کبری (س) مرد بودند قطعاً پیامبری در تراز حضرت محمد(ص) می‌شدند و این از عظمت وجودی ایشان حکایت می‌کند.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه برای علم در اسلام ارزش زیادی لحاظ شده است، یادآور شد: یک رکعت نماز عالم از هزار رکعت نماز عابد برتر است و طبق روایتی فضیلت عالم نسبت به عابد مثل فضیلت خورشید به ستارگان کوچک است.

طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: منظور از این علم، همان علم دینی است که از اتفاق پول چندانی نیز در آن وجود ندارد، در چنین علمی یادگیری مقدمه است و اگر انسان عالم به درجات بالای علمی رسیده باشد ولی نتواند علمش را به دیگران منتقل کند، بی‌فایده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه علم دینی به خودی خود موضوعیت ندارد، عنوان کرد: آن عالمی در محضر خداوند ارزشمند است که بتواند احکام دین و فرهنگ اهل‌بیت را به دیگران انتقال دهد و شیطان را از مردم دور کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با ذکر حدیثی تصریح کرد: علمای شیعه مرزبانان روزنه‌های نفوذ ابلیس و عفریت‌ها هستند و نمی‌گذارند شیطان و همراهان او بر مردم تسلط یابند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: وظیفه علما فقط اقامه نماز جماعت نیست، خدا به امثال ما توفیق داده که روحانی شویم و بتوانیم افکار شیطانی را از بندگان خدا دور کنیم ولی در این زمینه کم‌کاری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: روحانی که کار نکند مصداق بارز خسرالدنیا و الاخرت است و مگر ممکن است کسی که مرزبان جامعه است در خواب باشد؟

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه بعضی همچنان بر دروازه سال‌های قبل ایستاده‌اند و در انتظار مبارزه با دشمن هستند، خاطر نشان کرد: امروز دشمن به امیرالمؤمنین و اهل‌بیت حمله نمی‌کند و معمولاً با کسی که از دنیا رفته چندان مخالف نیست بلکه با کسی که راه آن‌ها را می‌پیماید مخالف است.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: روحانیت باید وقت خود را صرف روزنه‌ای بکند که دشمن روی آن دست گذاشته است ولی در پاره‌ای از موارد با آن‌ها هم‌نوا هم می‌شود.

وی افزود: برتری عالم به عابد به این سبب است که عابد می‌خواهد خود را نجات دهد ولی عالم تلاش می‌کند تا دیگران را از دست ابلیس رها کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با انتقاد از روحانیانی که در تمام طول سال مشغول تحصیل هستند، اذعان کرد: بعضی از روحانیان حتی در ایام ماه رمضان و محرم هم منبر نمی‌روند، نباید فقط به لباس پوشیدن و حفظ روایت اکتفا کنیم.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه یک‌صدم آنچه که اکنون در جمهوری اسلامی نسبت به دین انجام شده در زمان امام علی(ع) و حتی پیامبر(ص) صورت نگرفته است، تصریح کرد: از آن جهت که حضرت علی(ع) هم مدت کوتاهی حاکم بودند و هم با ایشان اجازه ندادند، نتوانستند همه آنچه که می‌خواستند را انجام دهند، حتی سعی ایشان برای برگرداندن همه پول‌های رفته از بیت‌المال به طور کامل محقق نشد.

وی ادامه داد: در این دنیای وحشتناک، حکومتی داریم که صحبت از اسلام می‌کند و اگر به صورت نسبی بسنجیم زیباترین و بهترین حکومت اسلام از زمان حکومت امام علی(ع) تا کنون در ایران شکل گرفته است.

امام‌جمعه اصفهان ضمن تقدیر از روحانیت شیعه که تاکنون هرآنچه گفته خود به آن عامل بوده است، یادآور شد: در روزگاری که جمعیت روحانی کشور 30 هزار نفر بود، 5 هزار طلبه و روحانی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند تا امروز در امنیت کامل باشیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار