خوشرو در اجلاس کمیسیون مقام زن:

تحریم‌های ظالمانه، مهم‌ترین مانع توانمندسازی اقتصادی زنان است

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد گفت: اعمال تحریم تحت هر پوششی از جمله مظاهر سیاستهای غیر منصفانه برخی کشورها است که توانمندسازی اقتصادی زنان را با آسیب جدی رو به رو می کند.

تحریم‌های ظالمانه، مهم‌ترین مانع توانمندسازی اقتصادی زنان است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی خوشرو در شصت و یکمین نشست کمیسیون مقام زن در نیویورک گفت:  اعمال تحریم تحت هر پوششی از جمله مظاهر سیاستهای غیر منصفانه برخی کشورها است که توانمندسازی اقتصادی زنان را با آسیب جدی رو به رو می کند. 

خوشرو با اشاره به منع تاریخی زنان از ورود به عرصه های فناوری و مهندسی در اقصی نقاط جهان، به وضعیت درخشان ادامه تحصیل زنان در ایران اشاره کرد و افزود: دختران ایرانی برای تحصیل در رشته های پزشکی، مهندسی و علوم پایه همواره مورد تشویق قرار گرفته اند.

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر اعتقاد راسخ جمهوری اسلامی ایران بر کرامت و تساوی حقوق انسانی زن و مرد، ادامه داد: بخش مهمی از تمرکز پروژه های کارآفرینی در جمهوری اسلامی ایران به توانمندسازی زنان برای راه اندازی کسب وکار مستقل، ایجاد تعاونی های روستایی، آشنایی با فناوری روز بخصوص برنامه های کاربردی تلفن های همراه و بازاریابی در فضای مجازی معطوف بوده است.

وی پیروزی بیش از ۶۰۰۰ زن در انتخابات شوراهای شهر و روستا در ایران را بعنوان نمونه ای از توانمندسازی زنان برشمرده و گفت امروز حدود ۲۰ درصد از مناصب قانونگذاری، مسندهای سیاستگزاری در سطح و مدیریتهای اجرایی به زنان اختصاص دارد. این رقم با تغییر نگرش ها و توسعه از درون با یک مدل بومی ایجاد شده است و روندی فزاینده را پیش رو دارد.

شصت و یکمین نشست کمیسیون مقام زن بعنوان مهمترین رکن سیاستگزاری های بین المللی در حوزه زنان از ۱۳ تا ۲۴ مارس در مقر سازمان ملل نیویورک درحال برگزاری می باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار