فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا می‌خواهد امکان استفاده ایران از شرایط "پساتحریم‌" را دشوار کند/ هرگونه تحریم جدید، علیه کشورمان نقض برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از آنجایی که شرایط بین‌المللی برای عدم اجرا یا پاره‌کردن برجام فراهم نیست، آمریکایی‌ها با تحریم‌های جدید می‌خواهند امکان استفاده ایران از شرایط پساتحریم‌ را دشوار کنند.

آمریکا می‌خواهد امکان استفاده ایران از شرایط "حشمت‌الله فلاحت‌پیشه" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر تحریم 11 شرکت و فرد از چین، کره‌شمالی و امارات عربی به علت انتقال فناوری به ایران اظهار داشت: در برنامه جامع اقدام مشترک تاکید شده که هرگونه تحریم جدید، نقض برجام است.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر همه دولت‌ها از جمله دولت آمریکا موظف هستند تحریم‌های ثانویه و مازاد بر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را لغو کنند، ادامه داد: همچنین در برجام به ایران برای استفاده از فناوری‌های روز موشکی مجوز داده شده و زمان آن هم مشخص است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه از سه منظر مشخص مذکور اقدام جدید دولت آمریکا خلاف برجام است، گفت: از آنجایی که شرایط بین‌المللی برای عدم اجرا یا پاره‌کردن برجام فراهم نیست، آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با تحریم‌های جدید امکان استفاده ایران از شرایط پساتحریم‌ را دشوار کنند.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه همه این موارد باید به عنوان ادله‌ای برای نقض برجام از سوی ایران ارجاع شود، تصریح کرد: تا اواسط اردیبهشت ‌ماه دقیقا مشخص می‌شود که دولت جدید آمریکا چه رفتاری با برجام دارد.

وی با اشاره به اینکه اوباما بعد از انعقاد برجام یکسری از تحریم‌های ایران را به حالت تعلیق درآورد، خاطر نشان کرد: اگر ترامپ، تعلیق این تحریم‌ها را ادامه ندهد و شروع به اجرای مجدد آن‌ها کند، عملا برجام از طرف آ‌مریکایی‌ها پایان یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
چه خوب شد اجازه ی برجام های بعدی را ندادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
بنظر جنابعالی آمریکا تازه میخواد درمسیر برجام دشوارایجادکند یعنی تابحال داشته تسهیل ایجادمیکرده ما خبرنداشتیم؟!!!
Germany
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
خیلی وقته تموم شده ... تا کی سعه صدر؟؟؟
آخرین اخبار