سدخاکی خاتم‌الانبیا(ص) سرریز کرد

بخشدار راین از سریزشدن سد خاکی خاتم الانبیا خبر داد.

سدخاکی خاتم الانبیا سرریز کرد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اکبر عباسپور با اشاره به اینکه بارش های چند روز گذشته در روستاهای اطراف سدخاکی خاتم الانبیا بی سابقه بوده است گفت: در حال حاضر دریچه های این سد خاکی باز شده وسرریز آن در رودخانه پایین دست سد به شکل طغیانی جریان دارد.
وی افزود: کارشناسان سد ازنزدیک شرایط سد را تحت کنترل دارند اما برور طغیان در رودخانه های اطراف اجتناب ناپذیراست.
 
عباسپور اظهار کرد: تمامی رودخانه های بخش راین جاری وپر آب هستند ومتاسفانه به سبب تجاوز به حریم رودخانه به سبب خشکسالی ها در سال های اخیر، بارش ها به درختان زیادی در مسیر رودخانه آسیب زده اند.
 
وی تصریح کرد: روستائیان نزدیک به سد خاکی اعلام کردند بارش باران به این میزان از سال 47سابقه نداشته است.
 
بخشدار راین با اشاره به حضور مستمر پرسنل بخشداری ، راهداری و هلال احمر در منطقه گفت: چند روز گذشته به سبب بارش ها در روستای گزک وگودر حدود 60تا70راس گوسفند تلف شده است.
 
عباسپور خاطرنشان کرد: سیل اولیه که در اواخر سال 95در منطقه راین به روستاها آسیب زد حدود 1ونیم میلیاردتومان خسارت داشته است.
 
وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی کمک زیادی به جبران خسارت می کندگفت: تعداد خیلی کمی از روستائیان محصولات ودرختان گردو خود را بیمه کرده اند در نتیجه خسارت هایی را شاهد بودند.
 
وی از نظارت مستمر برحوزه های امدادی ونیز اماکنی که گردشگران حضور دارند خبرداد وگفت: تلاش شبانه روزی ما براین است که تمام مسافران از منطقه خوش آب وهوای راین وروستاهای اطراف آن لذت ببرند.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار