اتهامی جدید علیه رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ

یک عضو پارلمان اوکراین صورت حساب‌هایی از پرداخت پول به رئیس سابق ستاد انتخاباتی "دونالد ترامپ" فاش کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  بی‌بی‌سی؛ "سرهی لشچنکو"، یک عضو پارلمان اوکراین، فاش کرد "پال منافورت"، رئیس برکنار شده ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، از مقامات اوکراین پول دریافت کرده است.

لشچنکو در این باره گفت: منافورت به طور پنهانی از "ویکتور یانوکوویچ"، رئیس جمهور پیشین اوکراین، پول دریافت کرده است. یانوکوویچ هم‌اکنون به روسیه متواری شده است.  

نماینده پارلمان اوکراین صورتحسابی در دست دارد که امضای پال منافورت زیر آن به چشم می‌خورد. طبق این مدرک، مشاور سابق ترامپ اکتبر ۲۰۰۹ میلادی از طریق یک شرکت صوری که در آمریکای مرکزی به ثبت رسیده بود، ۷۵۰ هزار دلار دریافت کرده است.

این شرکت صوری به موجب قراردادی جعلی در ارتباط با  فروش کامپیوتر پول را به حسابی در بیشکک، پایتخت قرقیزستان، واریز کرده است.  

البته هنوز صحت این صورتحساب تایید نشده؛ اما سخنگوی پال منافورت اتهام جدید را کاملا رد کرده است.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا هم اکنون در حال بررسی پرونده ارتباط ستاد انتخاباتی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، با مقامات روسیه هستند. پال منافورت نیز به عنوان یکی از مشاوران سابق ترامپ در معرض اتهام قرار دارد.

"جیمز کومی"، مدیر اف‌بی‌آی، در نشست علنی روز دوشنبه اعلام کرد روند تحقیقات در این مورد بسیار پیچیده است و باید ارتباط افراد زیادی در ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه مورد بررسی قرار بگیرد.

اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین در حال تحقیق و بررسی درباره " ویکتور یانوکوویچ " بود که به اسناد مالی در ارتباط با منافورت برخورد کرد. این اسناد نشان می‌داد منافارت حدود ۱۲ میلیون دلار از حزب یانوکوویچ دریافت کرده بود. پس از این ماجرا وی مجبور به استعفا از سمت ریاست ستاد انتخاباتی ترامپ شد.  

پس از این رسوایی، منافورت پذیرفت به عنوان مشاور سیاسی در اوکراین کار کرده؛ اما اتهام دریافت پول نقد را بی‌پایه و اساس دانست.

رئیس جمهور اوکراین در پی تظاهرات مردمی در سال 2014 برکنار و برای فرار از محاکمه به روسیه پناهنده شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار