قزوین؛

افتتاح نمایشگاه سوغات و صنایع دستی قزوین + تصاویر

دهمین نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی قزوین با حضور وزیر کشور در مجموعه دولتخانه صفویه قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛دبیر اجرایی ستاد خدمات سفراستان قزوین گفت : در این نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی کاربردی و احیا شده قزوین برای معرفی به گردشگران نوروزی در معرض نمایش گذاشته شده است.
 
افتتاح نمایشگاه سوغات و صنایع دستی قزوین 
 
محمد علی حضرتی افزود : این نمایشگاه ، صنایع دستی چون نگارگری، قلمدان سازی، سوزن دوزی، حکاکی، قلم زنی، فرش بافی و بافت انواع قالی و گلیم، جاجیم بافی، سفالگری، چلنگری، خوشنویسی، معرق، شیشه تراشی، ساخت آلات موسیقی و پن بافی همراه با ارائه شیرینی سنتی قزوین  در 36 غرفه به نمایش در آمکده است.
 
وی افزود : علاوه بر آثار صنعتگران قزوین ، غرفه هایی از آذربایجان شرقی ، اصفهان، زنجان، همدان و البرز نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند .
 
حضرتی  اضافه کرد : محلی قزوین و انواع آش همه روز در محل نمایشگاه پخت می شود و در روزهای پایانی نمایشگاه نیز شاهد پخت سمنو در مجموعه دولتخانه صفویه خواهیم بود.
 
افتتاح نمایشگاه سوغات و صنایع دستی قزوین 
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت : استان قزوین با توجه به غنای تاریخی و فرهنگی و تنوع صنایع دستی می‌تواند به قطب تولید و عرضه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تبدیل شود و برپایی نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی برای معرفی و عرضه سوغات و صنایع دستی بومی استان می‌تواند تاثیر به سزایی در جذب گردشگر و رونق اقتصادی گردشگری استان داشته باشد .

دهمین نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی قزوین تا ۱۲ فروردین از ساعت ۹ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران است. 
 
افتتاح نمایشگاه سوغات و صنایع دستی قزوین 
 
افتتاح نمایشگاه سوغات و صنایع دستی قزوین
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.