اهواز؛

خوزستان میزبان پویش یه عالمه درخت

خوزستان به عنوان دومین استان پس از استان تهران میزبان پویش یه عالمه درخت می باشد.

خوزستان میزبان پویش یه عالمه درختبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ متین شریفی، دبیر پویش 'یه عالمه درخت' قرارگاه جهادی امام رضا (ع ) بیان داشت: پس از اجرای موفق این پویش در 2 سال گذشته در استان تهران، خوزستان به عنوان دومین استان هدف برای میزبانی این پویش تعیین شد.
 
وی افزود: در گام نخست این پویش ایده تاسیس 1  نهالستان در اهواز و یا اطراف این شهرستان را داریم و برای عملیاتی کردن این طرح نیاز به همکاری دستگاه ها در خوزستان داریم.
 
شریفی تصریح کرد: طی 2 سال اجرای این پویش در استان تهران، بالغ بر 5 میلیون درخت با کمک مردم کاشته شده است.
 
دبیر این پویش اذعان داشت: از اوایل اسفند ماه قرارگاه جهادی امام رضا (ع ) در قالب اردوی جهادی برای بررسی موقعیت در خوزستان به منظور کاشت نهال مستقر شد، اما متاسفانه دستگاه ها و سازمان های استان خوزستان استقبالی از طرح کاشت نهال در استان نداشته اند.
 
وی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی در این زمینه در استان برگزار شد و از استادان و مسئولان خواسته شد که برای همراهی بیشتر در این جلسات حضور یابند.
 
متین شریفی افزود: در این پویش در نظر داریم که نهالستانی از درختان و گونه های گیاهی بومی استان در اهواز و یا اطراف اهواز تاسیس شود و به مکانی زیبا و گردشگری تبدیل شود تا در ایجاد اشتغال نقش داشته باشد و از میوه درختان این نهالستان برای کمک به خانواده های نیازمند استفاده شود.
 
وی اظهار داشت: هنوز از این ایده استقبالی از سوی مسئولان استان انجام نشده است ، از مسئولان خوزستانی درخواست داریم به منظور حمایت از محیط زیست خوزستان و برای کمک به مقابله با مشکل ریزگردها در طرح کاشت نهال در استان همکاری بیش تری داشته باشند.
 
شریفی عنوان کرد: فعالان محیط زیست در استان تنها گروه هایی هستند که در این حرکت همراهی می کنند، اما برای عملیاتی شدن یک حرکت گسترده و جهادی در استان به منظور کاشت نهال و تاسیس یک نهالستان به همکاری تمامی گروه ها ومردم و مسئولان نیاز داریم.
 
این مقام مسئول بیان کرد: از افرادی که در این حوزه تجربه دارند و یا توان مالی دارند تقاضا می شود برای عملیاتی کردن طرح کاشت نهال در استان در این پویش عضو شوند و همکاری کنند.
 
به گفته وی اردوی بزرگ جهادی 9 هزاری نفری خوزستان در ایام نوروز1396، با ظرفیت نیروهای خودجوش مردمی درجهت محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور تدارک دیده شده؛ امسال نیز صدها نفر از جوانان مجاهد به دعوت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) از شهرهای شیراز، گیلان، کرج، قم، بجنورد، گرگان، تهران و ... به کمک اهالی خوزستان می آیند.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!