در جلسه هیات وزیران به ریاست روحانی؛

راهکارهای تولید و اشتغال بررسی شد/ دستور رییس جمهور به وزیر کشور برای گزارش اقدامات انجام شده در تأمین امنیت کامل برای انتخابات

نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید، به بررسی و تصمیم‌گیری در مورد راهکارهای اجرایی برای تحقق جهش در تولید و اشتغال اختصاص یافت.

راهکارهای تولید و اشتغال بررسی شد/ دستور رییس جمهور به وزیر کشور برای گزارش اقدامات انجام شده در تأمین امنیت کامل برای انتخاباتبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید، به بررسی و تصمیم‌گیری در مورد راهکارهای اجرایی برای تحقق جهش در تولید و اشتغال براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال 1396 اختصاص یافت.

در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رییس‌جمهوری برگزار شد، گزارش تحولات در نیروی کار کشور و رشد تولید در بخش‌های مختلف اقتصادی توسط سازمان برنامه و بودجه ارایه شد و پیشنهادهای مربوطه درخصوص ارتقای اهمیت سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت.

در این راستا بهبود فضای کسب و کار، شناسایی روش‌های جدید تأمین مالی، بهبود مدیریت بنگاه های بزرگ، تحول در نظام بانکی، امنیت سرمایه‌گذاری و استفاده از نظرات فعالان بخش خصوصی، بهره‌گیری از راه‌کارهای مقررات‌زدایی که در کمیسیون ماده (76) قانون سرمایه پیشنهاد شده است، مورد اشاره قرار گرفت و ادامه مباحث و تعیین اهداف کمی اشتغال در بخش‌های مختلف بودجه کل کشور به جلسه آینده دولت موکول شد.

همچنین در ادامه، وزیر کشور گزارشی از میزان ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا و تمیهدات لازم برای برگزاری شکوهمند انتخابات به استحضار هیات وزیران رساند.

در ادامه، رییس‌جمهوری از وزیر کشور خواست پیرو دستور قبلی، گزارش اقدامات انجام شده در تأمین امنیت کامل برای انتخابات سالم و قانونی، برخورد با تخلفات امنیتی و بازداشت مشکوک تعدادی از فعالان رسانه‌ای در آستانه انتخابات را ارایه نماید.

روحانی با تأکید بر رهنمودهای صریح مقام معظم رهبری درخصوص لزوم تأمین شرایط برای حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: تضمین امنیت همه مردم در سال تولید و اشتغال ضرورت دارد و باید از اقدام غیرقانونی نهادهایی که حق مداخله در انتخابات را ندارند، بطور جدی جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار