قزوین؛

رشد ۱۹/۲ درصدی داوطلبان انتخابات شورا‌ها

پنج هزار و ۳۳۱ نفر داوطلب انتخابات شورا‌ها در استان قزوین شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛رئیس ستاد انتخابات استان گفت: ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین در مقایسه با دوره قبل ۱۹/۲ درصد رشد داشته است.
 
رشد ۱۶ درصدی داوطلبان انتخابات شورا‌ها 
 
سید سعید شاهرخی با بیان اینکه پنج هزار و ۱۹۶ نفر از داوطبان مرد و ۳۲۹ نفر زن هستند افزود؛ به لحاظ جنسیتی نسبت به دوره قبل ثبت نام مردان ۸ / ۱۷ درصد و زنان ۸ / ۴۳ درصد افزایش داشته است.
 
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در روز پایانی ثبت نام، آمار داوطلبان شوراهای اسلامی شهر‌ها در استان به یک هزار و ۱۹۷ نفر و شورای اسلامی روستا‌ها به چهار هزار و ۳۲۱ نفر رسید که به ترتیب ۲۸ و ۸ / ۱۶ درصد در مقایسه با دوره قبل افزایش دارد.
 
وی به سوابق عضویت در شورا‌ها در بین افراد ثبت نام کننده نیز اشاره کرد و گفت: ۸۸۲ نفر از داوطلبان نام نویسی کرده در استان سابقه عضویت در شوراهای اسلامی را دارند و چهار هزار و ۶۳۶ نفر فاقد سابقه هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین افزود: جوان‌ترین ثبت نام کننده ۲۵ سال سن و مسن‌ترین فرد نیز ۸۳ سال سن دارد.

شاهرخی اضافه کرد: ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌ها که از ۳۰ اسفند آغاز شده است، شب گذشته (۶ فروردین) به پایان رسید.

نتایج صلاحیت نهایی افراد ثبت نام کرده برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۷ اردیبهشت اعلام می‌شود.

استان قزوین دارای ۷۰۶ حوزه شهری و روستایی واجد برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا می‌باشد که از این تعداد ۲۵ حوزه شهری و ۶۸۲ حوزه نیز روستایی است.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شکل هم زمان ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار