قزوین ؛

انتخابات الکترونیک در استان / بررسی صلاحیت داوطلبان در هیاتهای نظارت از امروز

رییس ستاد انتخابات استان گفت : برای اولین بار انتخابات شوراهای اسلامی در شش شهر استان الکترونیک برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ سید سعید شاهرخی  در گفتگوی ویژه خبری  صداوسیمای مرکزی قزوین افزود : برای اولین بار در کشور انتخابات شورای شهر در برخی از حوزه های انتخابیه الکترونیک است که در استان ما هم، در شهرهای قزوین، الوند، آبیک، تاکستان، محمدیه و اقبالیه انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می شود.

شاهرخی همچنین به بررسی تایید صلاحیت داوطلبان در هیاتهای اجرایی اشاره کرد و گفت : صلاحیت افراد اندکی از داوطلبان شوراهای شهر و روستا در استان  تایید نشده است که این داوطلبان هم برای اعتراض فرصت خواهند داشت.

رییس ستاد انتخابات با اشاره به پایان مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیاتهای اجرایی و ارسال نتایج آن به هیاهای نظارت شهرستانها و بخش ها از امروز گفت: هیات های نظارت بمدت هفت روز در باره نتایج بررسی هیات های اجرایی اظهار نظر می کنند.

شاهرخی با بیان اینکه بررسی صلاحیت ها محرمانه است افزود : شایعاتی درباره تایید یا رد شدن صلاحیت برخی از داوطلبان منتشر شده است که صحت ندارد.

 رییس ستاد انتخابات استان همچنین گریزی به تعداد داوطلبان انتخابات شورهای اسلامی شهر رو روستا زد و گفت :  تعداد بانوان داوطلب نسبت به دوره قبل 76 درصد و تعداد مردان هم 22 درصد افزایش داشته است.

شاهرخی همچنین گفت :  قزوین یکی از ۱۰ شهر کشور است که رقابت شورای شهر در آن جدی است، چون هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی حضور داوطلبان افزایش یافته است.

رییس ستاد انتخابات استان اضافه کرد : در حوزه کیفی تعداد داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد 153 درصد و تعداد داوطلبان دارای مدرک دکترا  133 درصد  بیشتر داشته است.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.