ستاد بحران و پایش آثار تاریخی ـ فرهنگی استان هرمزگان تشکیل شد.



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،محسن ضیایی مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت:این ستاد در پی بارندگی های سیل آسا و بی سابقه در استان های جنوبی کشور تشکیل شد.

وی هدف از تکیل  ستاد بحران آثار تاریخی ـ فرهنگی را حفاظت  از آثار تاریخی ـ فرهنگی به خصوص ابنیه تاریخی موجود در بافت های تاریخی هرمزگان عنوان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه عمده مصالح مورد استفاده در ابنیه تاریخی استان از مصالح بوم آورد و متناسب با اقلیم منطقه مانند خشت و گچ و کاهگل بوده افزود: این شیوه معماری و مصالح به صورت ذاتی آمادگی لازم برای برخورد با پدیده بارش های اخیر را نداشته است.

ضیایی افزود: به همین منظور اداره کل میراث فرهنگی و ستاد بحران استانداری به صورت مستمر در حال رصد و پایش آثار تاریخی استان است و کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت گزارش روزانه مستند و مصور خود را به همراه میزان  آسیب های احتمالی و وارده به آثار تاریخی استان را به این اداره کل ارسال می کنند.

وی گفت: پس از بررسی و برآورد میزان آسیب های وارده از سوی کارشناسان معاونت میراث فرهنگی به صورت مستند برای اقدامات حفاظتی ـ مرمتی و تامین اعتبار به ستاد بحران استان و معاونت میراث فرهنگی کشور ارسال می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی هرمزگان افزود:این اداره کل با توجه به گستردگی آثار تاریخی ـ فرهنگی در سطح استان به واسطه همکاری های لازم از سوی مردم و میراث دوستان قادر به پایش کل آثار تاریخی شده است.

ضیایی گفت:این اداره کل پس از انجام مراحل قانونی و تامین اعتبار از منابع استانی و ملی به مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی آسیب دیده خواهد پرداخت.

استان هرمزگان هزار و 273 اثر تاریخی ، طبیعی و معنوی در فهرست دارد که تاکنون 358 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.