وزیر نفت:

5 فاز پارس جنوبی آماده افتتاح است/ بهره برداری از سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری

وزیر نفت از آمادگی 5 فاز در عسلویه برای افتتاح خبر داد.

5 فاز پارس جنوبی آماده افتتاح است/ بهره برداری از سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیژن نامدار زنگنه صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه از ابتدای فعالیت در وزارت نفت برخی فازهای در اولویت قرار گرفت و کمتر از چهار سال فاز های اولویت دار به نتیجه رسیده است، اظهار داشت: فاز های اولویت دار شامل فازهای 12، 15، 16 و پس از آن 17، 18، 19، 20 و 21 بوده اند که تمامی این فازها تکمیل شده است و اکنون نیز فازهای 13، 14، 22، 23 و 24 در اولویت هستند که تا پایان سال به همراه چند پتروشیمی به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به فعالیت های نفتی دولت، افزود: در چهار سال این دولت 11 فاز پارس جنوبی به بهره برداری می‌رسد و موجب شد زمستان امسال علیرغم سرمای شدید در استان ها با مشکلی از نظر گاز رسانی روبرو نباشیم.

وزیر نفت برنامه های امسال وزارت نفت را اینگونه برشمرد: در سال 96 افتتاح بزرگ و تاریخی را در عسلویه به ارزش 20 میلیارد دلار خواهیم داشت و چندین پتروشیمی نیز افتتاح خواهد شد.

زنگنه با تاکید بر تحقق وظایف وزارت نفت طبق شعار سال افزود: امسال نیز با عقد قرار داد های جدید نفتی و گازی نیز شاهد تحرک و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بسیاری خواهیم بود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال 84 برداشت ها از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت و پس از آن فاصله زیادی ایجاد شد، اظهار کرد: امسال نیز با تلاش و همکاری مهندسین داخلی و فعالیت های شبانه روزی مجدد از قطر پیشی خواهیم گرفت.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.