وزیر دارایی آلمان: اتحادیه اروپا باید مواضع سختگیرانه‌ای در مذاکرات برکسیت اتخاذ کند

«ولفگانگ شویبله» از اتحادیه اروپا خواست در مذاکرات برکسیت مواضع سختگیرانه‌ای اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ولفگانگ شویبله»، وزیر دارایی آلمان، در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی اظهار کرد اتحادیه اروپا باید مواضع سختگیرانه ای در مذاکرات برکسیت اتخاذ کند. 

«ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، روز چهارشنبه به طو رسمی روند مذاکرات جدایی این کشور از اتحادیه اروپا را آغاز کرد. مذاکرات برکسیت در خصوص شرایط جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا روندی دو ساله خواهد داشت.

شویبله اظهار کرد: «ما می خواهیم روابط نزدیک خود با انگلیس را حفظ کنیم؛ اما آنها بدون الزام به تعهدات اتحادیه، از هیچ حقوقی برخوردار نخواهند بود.»

وی افزود مهم ترین امر در مذاکرات برکسیت به حداقل رساندن میزان خسارات وارده بر هر دو طرف در جریان جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا است. شویبله گفت در این مذاکرات دو ساله مسائل پیچیده ای مطرح خواهد شد که اتحادیه اروپا باید مواضع سخت گیرانه خود را در قبال آن حفظ کند.

وی در ادامه اظهار کرد انگلیس بدون پذیرش قوانین مرتبط با بازار واحد اروپا، از دسترسی به این بازار منع خواهد شد. وزیر دارایی آلمان در پایان خاطرنشان کرد هدف از اتخاذ چنین مواضعی تنبیه انگلیس نیست؛ باید پذیرفت برکسیت به زیان انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار