یاسوج؛

ایجاد 2600 شغل برای مددجویان استان

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت:2 هزار و 600 فرصت شغلی در سال 95 برای مددجویان این استان در بخش‌های مختلف ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ حدود 90 هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد از حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) برخوردارند. 

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 13.2 درصد اعلام شده است.

فرید محبی گفت: بیش از 358 میلیارد ریال برای این میزان طرح اشتغالزایی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب را بیانگر نیاز کشور به اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا دانست و گفت: توانمندسازی خانواده‌های مددجو از طریق آموزش و اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال در اولویت این نهاد قرار دارد. 

محبی با اشاره به همکاری قابل تقدیر بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد تصریح کرد: 20 درصد از کل اعتبارات پرداختی درخصوص اشتغال به مددجویان از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و مابقی از محل بانک‌های عامل، تبصره 26 قانون و تعهدات سفر ریاست جمهوری تأمین شده است. 

محبی با بیان اینکه کمیته امداد استان در سال گذشته موفق شد 130 درصد از تعهدات خود در حوزه اشتغال را عملیاتی کند، گفت: با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در زمینه ایجاد شغل در سال جاری قدم های مؤثری برداشته خواهد شد. 

مدیرکل کمیته امداد استان ارائه خدمات آموزشی از جمله مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه مشاغل، کارآفرینی و حرفه آموزی به مددجویان را از دیگر برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد اعلام کرد. 

محبی اظهار کرد که پنج هزار و 800 نفر از مددجویان کهگیلویه بویراحمد سال گذشته در دوره‌های آموزشی این نهاد با اعتبار پنج میلیارد و 800 میلیون ریال شرکت کردند و 239 نفر نیز از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شدند. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.