قزوین؛

شناسایی ۱۲ منطقه دارای سکونت گاههای غیر رسمی در استان

مدیرکل رسانه‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی گفت : ۱۲ منطقه دارای سکونت گاههای غیر رسمی در استان قزوین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حجت الاسلام صحت قول در جلسه بررسی کارکردهای سازمان تبلیغات اسلامی در رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی درقزوین افزود: ساماندهی وبهبود وضعیت سکونت گاههای غیر رسمی ازطریق فعالسازی پایگاه جامع خدمات اجتماعی کار ارزشمندی است که با محور روحانیون می‌توانیم امیدوار باشیم به هدف برسیم.
 
شناسایی ۱۲ منطقه دارای سکونت گاههای غیر رسمی در استان 

وی اضافه کرد: این طرح در واقع نوعی راه اندازی سازمان تبلیغات اسلامی سیار است که با حضور در محلات برای کاهش آسیب‌ها مداخله می‌کند.

حجت الاسلام صحت قول گفت: سالم سازی مراکز تفریحی، گردشگری، تفرجگاهی، با اقدامات فرهنگی، ایجاد ساز و کار مناسب برای متوقف کردن رشد اعتیاد و طلاق، کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث، پاک سازی محیط‌های شهری از مظاهر اسیب‌های اجتماعی نظیر معتادان، اجرایی کردن قانون حمایت از خانواده و راه اندازی بانک اطلاعاتی آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح است.

وی گفت:برگزاری هزار نوبت جلسه و مشاوره با شش هزار مدیر استانی و شهرستانی، بررسی ۴ هزار مقاله علمی برای عملیاتی شدن طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل رسانه‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: وجود ۱۱ میلیون حاشیه نشین، ۳. ۵ میلیون بیکار، ۲. ۵ میلیون معتاد و ۱. ۵ میلیون بد حجاب و بی حجاب، وجود ۶۰۰ هزار مطلقه و ورودی سالانه ۵۰۰ هزار نفر به زندانهای کشور آمار نگران کننده‌ای است که به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند.

وی گفت:باهمه مشکلات وفراز ونشیب‌ها آمار‌ها نشان می‌دهد هنوز هم حدود یک چهارم مردم به موفقیت روحانیون در امور باور دارند و به این گروه اعتماد می‌کنند لذا در اجرای این طرح از این ظرفیت بخوبی استفاده خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار