آمادگی اندک تیم ملی وزنه برداری نوجوانان برای حضور در مسابقات جهانی

خورشیدی مربی تیم ملی وزنه برداری از آمادگی پایین تیم نوجوانان به دلیل تغییر برنامه ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  اکبر خورشیدی مربی تیم ملی وزنه برداری در گفت و گو با رادیو ورزش درباره وضعیت آمادگی تیم نوجوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان گفت: سال گذشته بنده به عنوان مربی در مالزی بودم و تیم ما نایب قهرمان جهان شد. سال قبل ما 14 ماه اردوی متوالی داشتیم که تیم به اوج رسید و توانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم. امسال با توجه به شرایط خاصی که وجود داشت و پشت سر گذاشتن المپیک، برنامه های فدراسیون جهانی عوض شد و فاصله این ماه با مسابقات جهانی به 4 ماه رسید. به دلیل کمبود وقت و درگیری ورزشکاران با امتحانات، تعطیلی یک ماه و نیمه را درنظر گرفتیم؛ به همین جهت اگر بررسی کنیم این تیم نسبت به سال گذشته از آمادگی کمتری برخوردار است. 

وی، افزود: 3 وزنه بردار مدال آور که سال گذشته همراه تیم نوجوانان بودند، امسال به رده جوانان پیوستند و این مسئله شرایط را برای تیم ما سخت کرده است که امیدوارم ورزشکاران ما با توجه به شایستگی هایی که دارند، بتوانند این خلاء را پر کنند. 

*لزوم حضور افراد کاربلد در امر استعدادیابی 

داوود ملکی کارشناس وزنه برداری درخصوص طرح امیدهای المپیک اظهار داشت: ما ورزشکاران نونهالان را از 13، 14 سالگی به آکادمی آوردیم. بعد از مشکلاتی که در بحث دوپینگ پیش آمد،، شروع به کار علمی کردیم و طرحی را به عنوان طرح امیدهای المپیک 2012 و 2016 ارائه دادیم که به موفقیت هم رسید. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست در اوزانی که مشکل داریم به فکر مدال آوری باشیم تا اینکه تیم مان را قهرمان کنیم، عنوان کرد: بله؛ بنده و تمام پیشکسوتان وزنه برداری این آروز را داریم. طبیعی است که مدال آوری با اینکه قهرمان شویم اما هیچ مدالی نداشته باشیم، بسیار متفاوت است. تمام تلاش ما این است که پرچم کشورمان را بالا ببریم. 

ملکی خاطر نشان کرد: نباید تیم های پایه را رها کنیم؛ بلکه باید به صورت علمی پیش برویم. لازم است فردی شناخته شده، فنی و با تجربه مسئولیت استعدادیابی شود. متأسفانه افرادی در بخش استعدادیابی و داوری قرار دارند که اصلاً وزنه بردار نبوده اند. این افراد نمی توانند کشتی وزنه برداری ما را به ساحل برسانند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار