کرمان؛

مانور اطفای حریق در جنوب کرمان برگزار می‎شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: مانور اطفای حریق عرصه‌های منابع طبیعی در جنوب کرمان برگزار می‎شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدحسن کردستانی در جلسه کارگروه اجرایی اطفا حریق عرصه‌های منابع طبیعی گفت: مانور اطفای حریق عرصه‌های منابع طبیعی با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران و مشارکت جوامع محلی و سازمانهای مردم‌نهاد برگزار میشود.

وی بیان داشت: با توجه به بارندگیهای اخیر در این منطقه با پوشش گیاهی انبوه مواجه هستیم که جنوب کرمان را به مثابه فرش سبزی کرده است که با کوچکترین جرقه به بحرانی عظیم تبدیل میشود.

کردستانی با تأکید بر اینکه در سال جاری با متخلفان عرصههای منابع طبیعی برخورد جدی و قاطع صورت میگیرد، تصریح کرد: باید بسیج عمومی و همگانی برای حراست و صیانت از اراضی ملی و جنگل‌ها و مراتع ایجاد شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: در سال جاری یک روی سکه کار این مجموعه فرهنگ‌سازی در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی و روی دیگر آن برخورد قاطع با زمین‌خواران و متصرفان است.

وی با اشاره به اینکه وسعت عرصه‌های منابع طبیعی منطقه جنوب کرمان بیش از 3 میلیون و 660 هزار هکتار است، افزود: با توجه به این وسعت باید حفاظت مشارکتی با جدیت بیشتری پیگیری شود و در دستور کار قرار گیرد.

کردستانی با تأکید بر احداث آتش‌‌بر قبل از وقوع حادثه عنوان کرد: باید آتش‌برها با کارشناسی و بررسی‌های لازم احداث شوند تا آسیبی به مراتع و جنگلها وارد نشود.

وی با بیان اینکه باید ادوات و تجهیزات حداقلی لازم برای اطفای حریق تأمین شود، ابراز داشت: همچنین باید مناطق بحرانی که طی پنج سال گذشته دچار حریق شده، شناسایی و بر اساس موقعیت آن‌ها دستورالعمل لازم برای پیشگیری صادر شود.

کردستانی خواستار فرهنگ‌سازی و آموزش‌های ترویجی در بحث صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی شد و خاطرنشان کرد: شماره تماس 1504 «کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت» برای دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی در بحث تخریب، تصرف، حریق و ... است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار