اردبیل؛

رعایت اصول و استانداردها در آسفالت ریزی معابر شهری الزامی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر ضرورت رعایت اصول و استانداردها در آسفالت ریزی معابر شهری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جعفر فهیمی در جلسه بررسی وضعیت آسفالت ریزی معابر شهری گفت: وضعیت آسفالت ریزی معابر و خیابان های شهری از استاندارد های لازم برخوردار نیست و عدم استحکام و عدم ماندگاری آن باعث نارضایتی عمومی شده است که این امر در پیام های ارسالی مردم مشهود است و شهردارانی که توانایی حل این مشکلات را ندارند جای خود را به افراد شایسته تر دهند.

وی با بیان اینکه آسفالت ریزی یک امر تخصصی است و شهرداران نباید مستقیم خود را درگیر آسفالت ریزی کنند بلکه باید نقش مدیریتی و نظارتی خود را به نحو احسن به پیمانکاران مربوطه انجام دهند گفت:شهرداران ضمانت نامه حسن انجام کار پیمانکاران را مد نظر قرار دهند.

فهیمی گفت: درست است که استفاده از مصالح نامرغوب و عدم توجه به استانداردهای آسفالت ریزی در کوتاه مدت باعث پایین آمدن هزینه ها می شود اما تخریب زودهنگام آسفالت ریزی های انجام گرفته باعث دفن اعتبارات و نارضایتی های مردم می شود.

وی از ارزیابی کیفی کارشناسان دفتر فنی استانداری از کارخانه های آسفالت ریزی شهرداری ها و کیفیت آسفالت معابر خبر داد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل نیز گفت: سالانه با هزینه بالغ بر ۳۰میلیارد تومان، آسفالت ریزی معابر و خیابان های شهری بعنوان ویترین فعالیت شهرداری در جلوی دید مردم انجام می گیرد.

موسی کنعانپور افزود: عدم رعایت استاندارد های لازم بدلیل حساسیت عملیات آسفالت ریزی موجب تخریب آسفالت و بوجود آمدن چاله ها می شود.

وی گفت: علی رغم ارسال دستورالعمل آسفالت ریزی معابر شهری بر اساس استانداردهای لازم به شهرداری های استان،متاسفانه هنوز هم آسفالت ریزی در برخی شهرها به روش سنتی و غیر استاندارد انجام می شود که مسئولیت آن متوجه شهردار مربوطه است.

وی گفت: شهرداران بر اساس دستورالعمل ابلاغی موظف به انجام آزمایشات خاک در کارخانه های آسفالت هستند.

در ادامه این جلسه شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرها به بیان دیدگاه ها و مشکلات شهرداری ها در حوزه آسفالت ریزی معابر و خیابان های شهر پرداختند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.