رییس سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجرایی شدن سامانه GIS تخصصی بنادر در ۱۲ بندر اصلی/خارج سازی ۱۰۸ فروند مغروقه در آبراه‌های کشور

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: ۱۰۸ فروند مغروقه در آبراه اروند، رودخانه کارون و حوضچه بندر چارک، بوشهر و هرمزگان با صرف هزینه ۲۶۱ میلیارد ریالی خارج سازی شد.

محمد سعید نژاد رییس سازمان بنادر و دریا نوردی در گفتگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اینکه ۱۰۸ فروند مغروقه در آبراه اروند، رودخانه کارون و حوضچه بندر چارک، بوشهر و هرمزگان با صرف هزینه ۲۶۱ میلیارد ریالی خارج سازی شده، گفت: تعداد ۱۶۴۰ نفر در عملیات‌های امدادرسانی و جستجو‌ونجات دریایی نجات یافتند و ۳ سند با موضوع اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دزدی دریایی در آب‌های فراساحلی تدوین گردید.  
 
احداث پایانه کالای خطرناک در بندر امام خمینی

وی تصریح کرد: احداث پایانه کالای خطرناک در بندر امام خمینی؛ اجرای طرح کلان ملی فناوری"طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شبکه ملی پایش و پیش بینی دریایی کشور" در ۱۱ ایستگاه؛ طراحی شبکه ملی پایش و پیش بینی دریایی کشور با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و با هدف ثبت مستمر پارامترهای دریایی و پیگیری تکمیل آن در دیگر اقدامات در حوزه ایمنی، امنیت ومحیط زیست به شمار می‌رود.
 
 معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: پیاده‌سازی و عملیاتی‌سازی سامانه GIS تخصصی بنادر با دارابودن بیش از ۱۸۰ لایه اطلاعاتی، در ۱۲ بندر اصلی کشور به مرحله اجرایی رسید.
 
رئیس سازمان بنادر و دریا نوردی با اشاره به اینکه تولید و توزیع ۱۲ سلول نقشه الکترونیکی دریایی درسطح بین‌الملل (در کل ۳۸ سلول) اجرایی شد افزود: یادداشت تفاهم ایمنی و آتش نشانی در بنادر ایران و ایتالیا و یادداشت تفاهم جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریا فیمابین ایران و روسیه منعقد شد.
 
انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه نجات دریایی
 
وی یاد آور شد: تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه جستجو و نجات دریایی با کشورهای عمان، امارات، ترکیه، عراق و کویت؛ تهیه شد.
 
سعید نژاد توضیح داد: حضور در اجلاس جستجو و نجات هوایی- دریایی سازمان‌های بین‌المللی دریانوردی و هوانوردی (ICAO/IMO) و ارایه سند از طرف دولت؛ اجرایی نمودن طرح پناهگاه ایمن (Place of Safety) در بنادر شمالی و جنوبی از دیگر برنامه‌های این حوزه به شمار می‌رود.
 
 وی بیان کرد: انجام گشت‌های مستمر هوایی برای پایش‌های زیست‌محیطی در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر واخذ مصوبه طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) از شورای امنیت ملی از جمله برنامه‌های موثر در این حوزه به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/
 
 
 
برچسب ها: بندر چارک ، پایانه ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار