16 کشته در درگیری شورشیان و نیروهای دولتی سودان جنوبی

در درگیری بین شورشیان و نیروهای دولتی در سودان جنوبی دست کم 16 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­سازمان ملل متحد اعلام کرد رویارویی های میان نیروهای دولتی و شورشیان در دومین شهر سودان جنوبی به کشته شدن دست کم 16 نفر منجر شد و ساکنان شهر به قتل هایی با انگیزه های قومی اشاره کرده اند.

به گفته منابع موثق، رویارویی ها که در پایان هفته در خارج از شهر وو (Wau) آغاز شده بود، روز دوشنبه به داخل شهر کشیده شد.
 
این شهر که از آغاز جنگ داخلی در سودان جنوبی در سال 2013 در دست نیروهای وفادار به سالوا کر، رئیس جمهور سودان جنوبی قرار داشت، در مناطقی قرار دارد که به کرات میان طرف های درگیر دست به دست شده است.

ماموریت سازمان ملل متحد در سودان جنوبی، مینوس، که روز دوشنبه به دو گشت زنی در شهر وو مبادرت کرد، گزارش داده است جسد 16 غیر نظامی را در بیمارستانی مشاهده کرده است.

سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد 10 نفر زخمی در بیمارستان بودند، دست کم سه هزار نفر نیز به اردوگاه آوارگان در نزدیکی کلیسای جامع وو پناهنده شده اند.

یک کشیش در تماسی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد «در میان پناهجویان برخی گزارش داده اند سربازان ارتش دولتی در مناطق مسکونی شهر حضور دارند  آنها در آنجا تیراندازی می کنند و برخی از گروه های مردم را هدف حملات خود قرار می دهند و برخی منازل را غارت می کنند».
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار