رسوایی اخلاقی، فرماندار آلابامای آمریکا را به استعفا وادار کرد

فرماندار جمهوری‌خواه ایالت آلاباما در آمریکا به علت رسوایی جنسی خود مجبور به کناره‌گیری از سمتش شد.

رسوایی اخلاقی، فرماندار آلابامای آمریکا را به استعفا وادار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: فرماندار آلاباما به علت رسوایی اخلاقی مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه نوشت: رابرت بنتلی، فرماندار ایالت آلاباما، روز دوشنبه استعفا کرد و قدرت و محبوبیت وی در نتیجه یک رسوایی جنسی کاهش یافت و این رسوایی جنسی وی را تا آستانه استیضاح کشاند و باعث شد تا یک سری تحقیقات جنایی علیه وی صورت گیرد. 

«الن بروکس»، دادستان ویژه آلاباما گفت: بنتلی در ارتباط با توافق طرفین دعوی در مورد دو اتهام خلاف قانون برکنار شده است که یکی ارائه ندادن گزارش عمده مشارکت وی و دیگری تبدیل آگاهانه مبارزات انتخاباتی برای استفاده شخصی است. وی عصر روز دوشنبه گناهکار شناخته شد. 

این یک شکست و سقوط حیرت‌انگیز برای یک فرماندار عضو حزب جمهوری‌خواه بود که در مارس 2016  اذعان کرد که وی با ربکا میسون، مشاور سیاسی بلندپایه، خود رابطه غیراخلاقی داشته است. 

بنتلی که از سال 2010 فرماندار ایالت آلاباما بود، بدون آنکه به اتهاماتی که بر اساس آنها گناهکار شناخته شد و یا به توافق خود با دادستان که وی را مجبور به استعفا کرد، اشاره‌ای کند، گفت: در این زمان من تصمیم گرفته‌ام تا از سمت خود به عنوان فرماندار آلاباما استعفا کنم. 

برکناری وی از سمت دولتی و گناهکار شناخته شدن وی، به دنبال درخواست‌های متعددی برای برکناری وی بویژه بعد از گزارش روز جمعه (گزارش جک شرمن مسئول ویژه کمیته قضایی مجلس آلاباما) صورت گرفت که در آن علنا اعلام شد بنتلی از موقعیت سیاسی خود و نیز تهدید و اخراج کارمندان برای مخفی کردن روابطش با میسون استفاده کرده است. 

بنتلی 74 ساله بارها داشتن رابطه فیزیکی و جنسی با خانم میسون را تکذیب کرده است و تاکید می کند که وی قانون را نقض نکرده است. اما علیرغم این اظهارات، بنتلی چندین بار بازجویی شده است که از آن جمله می توان به بازجویی های وی ازسوی اف بی آی و نیز دادستانی کل آلاباما اشاره کرد. 

دیوان عالی ایالتی اوائل هفته اجازه استیضاح وی را صادر کرد. کمیسیون ضوابط اخلاقی آلاباما نیز چهارشنبه گذشته اعلام کرد بنتلی مقررات اخلاقی ایالتی را نقض کرده است. این کمیسیون از یک بازپرس بخش قضایی خواست تا محاکمه او را مورد بررسی قرار دهد. 

بر اساس یک گزارش، بنتلی از جایگاه سیاسی خود برای مخفی کردن رابطه غیراخلاقی خود، تهدید کارمندان، اخراج یک مقام انتظامی بلندپایه ایالتی و همچنین استفاده از خودروهای رسمی برای جابجایی میسون در آلاباما استفاده کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار