دبیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برای نجات دریاچه ارومیه راه طولانی در پیش داریم

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تلاش‌های انجام شده در کشور برای احیا دریاچه ارومیه تا حدودی منجر به تثبیت دریاچه شده اما هنوز برای نجات آن راه طولانی را در پیش داریم.

فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین و یکی از ارزشمندترین اکوسیستم های کشور سال های پرتلاشی را به ویژه از دهه هشتاد تاکنون پشت سرگذاشته است.

دبیری با اشاره به تلاش های انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه افزود: تلاش های انجام شده در کشور برای احیای دریاچه ارومیه تا حدودی منجر به تثبیت این دریاچه شده است اما هنوز برای نجات آن راه طولانی را در پیش داریم.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه گفت: این دریاچه 3 عنوان پارک ملی، ذخیره گاه زیستگاه و تالاب بین المللی را باخود به همراه دارد.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر فعال سازی ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال 92 تصریح کرد: اقدامات ملی برای احیای این دریاچه و به مدیریت یکپارچه آن آغاز شده است.

دبیری با اشاره به اینکه ستاد احیای دریاچه یک مدیریت یکپارچه و هماهنگ بین دستگاه ها است، گفت: اقدامات ملی در این ستاد در دو مرحله تثبیت و احیای این اکوسیستم بسیار ارزشمند در کشور انجام شده است.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: در کنار اقدامات ملی که برای احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته، اقدامات بین المللی نیز آغاز شده است که یکی از ارزشمندترین آن‌ها همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن است.
 
دبیری در ارتباط با سایر اقدامات صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه گفت: اقداماتی در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه از جمله امضا سند فاز 4 همکاری بین دو کشور ایران و ژاپن صورت گرفته که ویژگی این همکاری تاکید بر مشارکت جوامع محلی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار