در پی اظهار نظر گستاخانه تیلرسون؛

لاوروف: آمریکا بین اتحاد با روسیه یا القاعده یکی را انتخاب کند

وزیر خارجۀ روسیه پس از ورود تیلرسون به مسکو، پاسخ کوبنده ای به اظهار نظر وی درباره موضع روسیه درخصوص بحران سوریه داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العالم، در حالی که وزیر خارجۀ آمریکا امروز در نشست گروه 7 گفته بود روسیه باید از بین ائتلاف با آمریکا و متحدانش یا ائتلاف با بشار اسد، ایران و حزب‌الله، یکی را انتخاب کند، سرگئی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه پس از ورود تیلرسون به مسکو، پاسخ کوبنده ای به این اظهار نظر داد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در پاسخ به اظهار نظر تیلرسون که به مسکو سفر کرده است، گفت: آمریکا باید بین اتحاد با روسیه و کشورهای همسو یا اتحاد با القاعده، ترکیه و عربستان سعودی یکی را انتخاب کند.

ساعاتی پیش آسوشیتدپرس گزارش دادتیلرسون اعلام کرد روسیه باید بین ائتلاف با آمریکا و متحدانش و ائتلاف با بشار اسد، ایران و حزب‌الله یکی را انتخاب کند.

این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در سایۀ تنش‌های مسکو و واشنگتن بر سر حمله آمریکا به سوریه وارد مسکو، پایتخت روسیه شده است.

تیلرسون در این سفر با مقامات روسی دیدار می کند. در حالی که قرار بود او در این سفر با پوتین هم دیدار کند، روسیه پس از حملۀ آمریکا به سوریه اعلام کرد که دیدار او با ولادیمیر پوتین لغو شده است.

انتظار می ‌رود حمله آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه که بنا به ادعاهای تأیید نشده درپاسخ به حمله شیمیایی در سوریه صورت گرفت، محور اصلی گفتگوی تیلرسون با مقام‌های روسیه در مسکو باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحيد
۱۴:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
ايناوگفتي يعني چي؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
پس از سقوط برلین و آلمان روسیه از دانشمندان آلمانی استفاده بهینه نکرد واکثرا در اردوگاههای کار اجباری از بین رفتند و برخلاف روسیه این امریکا بود که از دانشمندان آلمانی استفاده بهینه کرد و تمام فوت و فن علم و تکنلوژی رو به صورت دیوانه وار بدست آورد و باز برخلاف روسیه هر روز درپی ارتقا آن است مثلا در برلین شرقی و آلمان شرقی که در دست روسیه (شوروی) بود نیروهای روسی فقط در پادگانها بودند و با مردم برخورد خشن وفیریکی داشتند ولی در برلین غربی و آلمان غربی همه نیروهای اشغالگر در بین مردم بودند و اجتماعی تر بودن همیشه بلوک غرب از همپیمانان خود شدیدا حمایت کرده اند در حالیکه در بلوک شرق و بخصوص روسها هیچ موقع در حمایت از همپیمانان خود تمام قد ظاهر نگردیده است در بلوک غرب در زمینه همکاری فن آوری و هزینه کرد باهم شریک اند مثلا در ساخت جنگنده فوق پیشرفته f35 کشورهای فرانسه و کانادا و ایتالیا و یا حتی ترکیه حضور دارند و فورا هم به اسرائیل داد و بعدش به ژاپن و بعدش به ترکیه هم داده و حالا شما بخواه با روسیه و هزینه مشترک یه سوخوی زبرتی تولید کنی مگه باهات همکاری میکنن ویا در حمله به یک کشوری یکی جنگنده میاره یکی مثل کره پولشو میده یکی مثل ژاپن هم پول میده و هم لجستیکی و تامین سوخت رو بر عهده میگیره و.... ولی بلوک شرق یکی رو بمباران میکنن یارو دست به سینه وایستاده و حتی بیانیه خشک وخالی هم نمیده در اشغال کویتشون توسط صدام دیدید چه بی حیایی و قشقرقی به پا کردند و پدر صدام رو در آوروند وسوراخ سوراخ و آبکشش کردند الان چین و هند برا چی دست دست میکنن اگه متحد هستند چرا جواب دندان شکن نمیدهند اگه مشگل سوریه رو به نفع خودشون تموم کنن بعدش نوبت چین است وغرب یه درس فراموش نشدنی بهش خواهند داد اگه این موارد نبود مگه امریکا میتونست 69 موشک به سوریه بزنه و خوش خوش هم راحت بچرخه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
تحلیل قشنگی بود
Iran (Islamic Republic of)
sadegh
۱۷:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
تحلیل و اطلاعاتتون کاملا ساختگی بود و معلوم از تاریخ اطلاع ندارین تا الان که الان المان مستعمره امریکاست حتی پول بوجه حضور نیروهای امریکای که چندین هزار نفر هستن رو خودش میده.این بغیر از شنود مکالمات المانی ها و بعلاوه هرکسی که از نظر سیاسی و در هر حزب باشه باید برده آمریکا باشه که بتونه منصبی داشته باشه. و شکنجه المانی ها تا الان و الان در دستگاهای اطلاعاتی مثل سیا در گوانتانمو و ابوغریب.
Iran (Islamic Republic of)
جوادی
۰۹:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
بعضی ها از اینکه یک کشور مثل روسیه یا کره شمالی و یا حتی در آمریکای لاتین، یا ائتلافی مثل محور مقاومت جلو آمریکا بایستد ناراحت و عصبانی می شوند. این قبیله، اصولا کروموزومی ذلیل آمریکا هستند. دوران برتری آمریکا به سرآمده الان همه به اندازه خودشان مدعی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
آره یه سریال بود کارگاه ور کس .رکس اسم سگ بود خیلی هم زرنگ بود
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۹:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
دوستان عزیز این نکته را فراموش نکنند که عالم سیاست عالم احساسات و عواطف نیست بلکه مبنای آن حراست از منافع بلند مدت و کوتاه مدت است، پس نباید خیلی خوشبینانه و ساده انگارانه به موضوع نگاه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
نمایندگان آمریکا مانند عمر عاص می باشند ضربه خود را می زنند و بعد قران ها را سر نیزه می کنند و همین که اختلاف انداختند دوباره ضربه خود را می زنند انها مکار و دروغگو هستند
Germany
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
سلام دوستان هیجان زده نشدید و تحلیلهای هیجانی نکنید...روسیه از لحاظ ژئوپلوتیکی نیاز مبرم ب حضور وایفای نقش درسوریه داره...دراکثر کشورهای هم مرز با روسیه الان پایگاههای امریکا و ناتو مستقر هستن مثلا لهستان و اوکراین ...خوب اگه قراربود تو اینقسمت هم امریکا تو سوریه حضور داشته باشه دیگه ببینید چی میشد...هدف روسیه فقط و فقط منفعت کشورشو وبهترین تصمیم راهبردی واس کشورش ک هم از تحولات منطقه ای جهانی عقب نمونن وهم قدرتت استراتژیک خودشون کاهش پیدا نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
رکس اسم سگی بود
Switzerland
وحید
۲۳:۵۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
آفرین
United States of America
محمد
۲۳:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
آقا به جون خودم جنگ جهانی یا همون قرقیسیا شروع شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
دمش گرم انسان هاقل
Iran (Islamic Republic of)
علی.اقا
۲۳:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
دمت گرم رفیق لاوروف
Germany
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
بازی سیاسی هست هرجا منفعت هست روسیه اونحا هست فعلا به نفع روسیه هست با ایران باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
زنده باد روسیه ،آمریکا باید منت اتحاد با روسیه بکشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
لطفا جو گیر نشید
بجاش ببینید روسیه قبلا و چند سال گذشته چه رفتاری داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
حداقل روسیه هواپیمای ایران رو رو خلیج فارس نزدن
آخرین اخبار