قم؛

شست و شوی بشکه های حمل ماده 'مرکاپتان' باعث انتشار بوی گاز در قم

شست و شوی بشکه های حمل ماده 'مرکاپتان' باعث انتشار بوی گاز در مناطقی از قم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛خلیل صالحی پرور رئیس اچی اس ای شرکت ملی گاز قم گفت: شست و شوی بشکه های ویژه حمل ماده 'مرکاپتان' که برای بو دار کردن گاز طبیعی استفاده می شود، باعث انتشار بوی گاز در مناطقی از شهر قم شده است.
 
صالحی پرور در ادامه افزود: گاز ماده ای بی بو است که برای آگاهی دادن به مردم در حوادثی از جمله نشت گاز، با اضافه کردن ماده مرکاپتان، گاز را بو دار می کنند.و به ازای هر 20 متر مکعب گاز طبیعی، حدود 10 میلی گرم مایع مرکاپتان برای بود دار کردن آن اضافه می کنند.
 
وی اشاره ای به طریق وارد شدن بشکه های حمل ماده مرکاپتان کرد و افزود: ماده مرکاپتان در بشکه هایی وارد ایستگاه های شرکت گاز می شود که بر اساس دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست، پس از خالی شدن بشکه ها، باید آن ها شست و شو دهند تا موقع اسقاط شدن ضرری برای محیط زیست نداشته باشد. پیمانکاران موظف هستند آبی را که بشکه ها را در آن شست و شو داده اند درون حوضچه های مخصوص بریزند که تبخیر این آب باعث انتشار بوی گاز می شود،که این کار در ایستگاه تقلیل فشار صورت می گیرد
 
رئیس اچی اس ای شرکت ملی گاز قم افزود: ساعت 11:30 تعدادی از مشترکان گاز شهری طی تماسی با این شرکت از انتشار گسترده بوی گاز در مناطقی از شهر قم از جمله خیابان امام خمینی(ره)، شهرک امام حسن(ع) و میدان 72 تن خبر دادند که موضوع به سرعت پیگیری شد. علت این اتفاق به وجود آمده جهت وزش باد امروز بوده که موجب انتشار آن در مناطقی از شهر قم شده است،و در حال حاضر تمهیداتی صورت گرفته تا آب حوضچه ها به درون بشکه ها برگردانده شود تا در روزی مناسب این کار صورت گیرد.هیچ خطری این مناطق را تهدید نمی کند و وضعیت در شهر عادی است.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار