چمران در جلسه شورای عالی استان‌ها خبر داد

تصویب بودجه ۲۰ میلیاردی برای شورای عالی استان ها

رئیس شورای عالی استان ها گفت: در سی و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها برای سال ۹۶ بودجه ۲۰ میلیاردی به تصویب اعضا رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها در سی و هشتمین اجلاس عمومی شوراها که امروز(پنج شنبه) در برج میلاد تهران برگزار شد، با اشاره به تصویب بودجه ۲۰ میلیاردی شورای عالی استان ها برای سال ۹۶، اظهار داشت: پس از بررسی های زیاد دوستان این رقم را به تصویب رساندند.

وی با بیان اینکه تا پایان اسفند سال گذشته میزان اعتبار بودجه سال ۹۶ مشخص نشده بود، افزود: به همین منظور در اولین جلسه سال ۹۶ این بودجه را به تصویب رساندیم و آن را برای بررسی به کمیسیون تلفیق خواهیم فرستاد.

رئیس شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه از بودجه ۲۰ میلیاردی سال گذشته تنها ۱۲ میلیارد تومان محقق شد، گفت: در حال حاضر مقدماتی فراهم شده که ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیز تامین شود.

چمران ادامه داد: قرار بود هر ماه یک دوازدهم بودجه محقق شود که به دلیل نبود بودجه و تامین نشدن نقدینگی این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و مواردی که برای شهرداری ها و دهیاری ها تدوین شد، تصریح کرد: برخی پیشنهادات بسیار خوب بود اما به دلیل اینکه محور اقتصاد مقاومتی از دستور العمل خارج می شد این موضوع مسکوت ماند تا بتوانیم بعدا به صورت طرح آن را ارایه دهیم.

رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: در این طرح ۲۵ مورد با اصلاحاتی که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری بود به تصویب رسید و به شهرداری ها ابلاغ شد.

چمران با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا موظف شدند که این ابلاغ ها را به شهرداری ها بدهند و در اجرای آن‌ها نظارت کنند، یادآور شد: آن‌ها مکلف شدند که هر ۳ ماه یکبار گزارش اقدامات اجرا شده را به شورای شهر و شورای عالی استان ها ارایه دهند.

Kh Afsariyan, [13.04.17 14:32]
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برآورد عملکرد شهرداری‌ها در موضوع اقتصاد مقاومتی، گفت: بودجه شهرداری‌ها در سراسر کشور رقم بسیار بالایی است؛ به طوری که در مجموع ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‌ها در سال گذشته بوده و ممکن است برای امسال به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد.

رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: البته میزان سهم بودجه جاری و عمرانی در شهرهای مختلف، متفاوت است، اما در مجموع ۵۰ درصد بودجه را بودجه جاری و مابقی را بودجه عمرانی شامل می‌شود. این در حالیست که در گذشته ۸۰ درصد بودجه سهم بودجه جاری و مابقی عمرانی بوده است.

چمران اضافه کرد: شهرداری‌ها تلاش می‌کنند بودجه جاری را کاهش و بودجه عمرانی را افزایش دهند.

وی با اشاره به بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، افزود: در این قانون هیئت‌های تطبیق مصوبات به ریاست فرماندار تشکیل می‌شوند که در مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی مقرر شد یک هیئت 3 نفره به ریاست فرماندار تهران تشکیل شود و این هیئت مصوبات شورا را با قوانین تطبیق می‌دهند و مغایرت‌ها را در می‌آورند.

چمران گفت: مشکلی که وجود داشت این بود که در زمان تشکیل شورای جدید، عضو شورا دیگر در این هیئت حضور پیدا نمی‌کرد و تا تشکیل شورای جدید نیز حدود 3 ماه زمان نیاز بود لذا در این دوره هیئت به صورت کامل تشکیل نمی‌شد، بنابراین پیشنهاد شد که نماینده قبلی شورا در این هیئت کار خود را ادامه دهد تا نماینده بعدی انتخاب شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار