اولاند: ترامپ از غفلت ایران به‌دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری، برای تغییر اساسی در سوریه استفاده کند

رئیس جمهور فرانسه مدعی شد آمریکا باید از موقعیت "ضعیف" روسیه و "مشغول" بودن ایران به انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده و تغییر اساسی در سوریه ایجاد کند.

اولاند: ترامپ از غفلت ایران به‌دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری، برای تغییر اساسی در سوریه استفاده کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد واکنش روسیه به حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی "الشعیرات" سوریه، نشان‌دهنده ضعیف بودن موضع "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه و بیانگر این است که اسد در حال حاضر پشتیبانی ندارد.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه ادعاهای خود افزود: چندین ماه است که پوتین فکر می‌کند آزادی مطلق برای انجام هر کاری را دارد. پوتین با ترکیه به توافق رسید و با ایران ائتلاف کرد و در نتیجه [دولت] اسد توانست در میدان جنگ به پایگاه‌های جدیدی دست یابد. وی گفت: پوتین در موقعیت "مدد غیبی" قرار داشت، اما اکنون دیگر چنین نیست.

به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه (RFI)، اولاند مدعی شد که روسیه در برابر حمله موشکی آمریکا ایستادگی نکرد و پس از آن حمایت اردوغان را نیز از دست داد.
رئیس جمهور فرانسه به مشغول بودن ایران به انتخابات ریاست‌جمهوری هم اشاره کرد و گفت: همه این مسائل فرصت‌هایی هستند که باید از آن‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد که فرانسه باید یکی از نقش‌های اصلی را در پایان دادن به جنگ سوریه از طریق تاکید بر رفتن اسد ایفا کند.

اولاند گفت: اگر اسد دوباره به صورت ناگهانی تصمیم بگیرد که از سلاح شیمیایی استفاده کند، برایم سخت خواهد بود که ترامپ را بی‌اعتنا به این موضوع ببینم.

رئیس جمهور فرانسه از اینکه آمریکا تنها چند ساعت قبل از حمله به سوریه به کشورش درباره این حمله اطلاع داده است، نیز انتقاد کرد و گفت که به همین خاطر فرانسه نتوانست در انجام این عملیات نظامی به آمریکا بپیوندد.

وی از ترامپ خواست که در آینده در چنین مواقعی از هم‌پیمانان بخواهد که به وی بپیوندند. او از رئیس‌جمهور آمریکا خواست که در چنین مواقعی "روش چندجانبه بودن طرف‌ها" را به کار بگیرد.

پیش از این پوتین از حمایت هم‌پیمانان واشنگتن از حمله موشکی آمریکا به سوریه انتقاد کرده بود و آنها را به "عروسک‌های خیمه شب بازی" که بدون داشتن تحلیل از مواضع واشنگتن پیروی می‌کنند، توصیف کرده بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
چند سال دیگه از عمر زمین باید بگذره تا انسان ها بفهمند با قدرت خدا نمیشه در افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
چرا هر ۴ سال یه بار مردمو تو تنش بذاریم دوره رو بکنن ۶ سال که کمترمردمو دچار استرس کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
اولاند تو از همون فرانسه دوبگیر بیا برو ......
Iran (Islamic Republic of)
ف د
۰۷:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
لعنت به دولتهای فرانسه کهپیشنهادمیدن ولعنت به دولتهای امریکاوانگلیس واسرائیل که عمل میکنند
لعنت لعنت
امیدوارم خداوندریشه شان راازروی زمین نابودکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
حیف انسان که تو باشی وبه امید روزی که ازغصه قدرت ایران وکشورهای دوست ایران بترکید وکاش همچون بوزینه میشدی که خواهی شد چون تو ودوستانت پست ترین حیوانات هستید که از شما بوی مردار بلند می شود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۶:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
به نظرم اولاند مشروبات الکلی زیادی مصرف کرده وتوهم شدیدی می زند ودر رویای خود مهره های شطرنج خود را با هدف پیروزی می چیند
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
زیاد مصرف نکن یک دفعه خواب می مونی یک نفر عین هیتلر میاد فرانسه را تصرف می کنه
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
انشاا...عمردولت اسد ازاولاند پست وخبیث واردغان متوهم فاسد وشاه نامسلمان سلمان و ترزامی بیشتراست همچنانکه اوباماآرزوی سرنگونی اسدرابه گوربرداینهاهم به گورخواهندبرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
هشدار میدم
این ها همش نقشه است که میخوان به سوریه حمله کنن
این حروامی ها میخوان در ایران همون کاری رو بکنن که در سوریه کردن
دم انتخابات حواستون رو جمع کنید
میخوان دقیقا مثل سوریه تو انتخابات یه اشوب بندازن بعدش یه جنگ شهری درست کنن بعدشم به عنوان حامی حقوق بشر از شورشی ها حمایت کنند تا به خیال خودشون نظام ایرانو عوض کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
واقعا تو سیاستمداری
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
حالا نشستن که ترامپ براشون کاری بکنه.اگه جرات داری خودت هم عرض اندامی بکن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
اینقدر احمق باید باشه این اولاندخوب خود احمقشون هم مشغول انتخابات نمایشی هستند.ببینید چقدر نفوذ ایران وقدرت منطقه ایش زیاد میباشد که منتظر موقعیتی هستند تا ازشرایران راحت بشن اما کورخوندید.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
ما از دو سال پیش آماده بودیم که همزمان با انتخابات ایران صهیونیسم جهانی دست به کار خواهد شد و برای همین تمام تجهیزات رو برای حماس آماده کردیم .... اگه تهدیدی علیه سوریه و ایران شکل بگیره نباید فکر کنند که ما مشغول هستیم و مدیریت رو از دست خواهیم داد .......
آخرین اخبار