در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش قیمت نان در راه است/۹۱ درصد نانوایی‌های کشور یارانه‌پز هستند

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و ثبات نرخ نان از سال ۹۳ تا کنون طبیعی است که با یکسان سازی نرخ آرد و گندم نرخ نان افزایش یابد.

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه فقدان نرخ گذاری نان اعتراض نانوایان در سراسر کشور را به همراه دارد، اظهار داشت: یکسان سازی نرخ گندم و آرد تنها نسخه شفا بخش در این حوزه است.

وی افزود: علی رغم افزایش هزینه‌های دستمزد کارگری و سربار نرخ نان به سبب حساسیت‌های دولت افزایش یافته که ادامه این روند کاهش کیفیت نان و وزن چانه را به همراه خواهد داشت.

کرمی با بیان اینکه ۹۱ درصد نانوایی‌های کشور یارانه پز هستند، گفت: با وجود آزاد پز بودن درصد کمی از نانوایی‌ها این چرخه با اشکالاتی مواجه است، از این رو دولت در جهت افزایش کیفیت نان و رقابت میان نانوایان بایستی به طور مستقیم یارانه نان را به حساب خانوار‌ها واریز نماید.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم با بیان اینکه نانوایی‌های یارانه گیر در تأمین آرد مصرفی اختیاری ندارند، تأکید کرد: واحد‌های نانوایی‌های یارانه پز برای تأمین آرد مصرفی خود با محدودیت‌های مواجه هستند به طوریکه امکان خرید آرد از هر کارخانه‌ای وجود ندارد.

وی با اشاره به تأثیر نرخ خرید تضمینی گندم در نان گفت: علی‌رغم آنکه دولت هر کیلو گندم را با نرخ هزار و ۳۵۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌کند، اما با نرخ ۹۰۰ تومان در اختیار آزاد پز‌ها و ۶۶۵ تومان نانوایی‌های یارانه بگیر می‌گذارد که با این وجود قیمت گندم، آرد و نان در سال ۹۶ ثابت است.

کرمی با اشاره به ضرورت یکسان سازی نرخ آرد و گندم عنوان کرد: در سال ۸۸ با یکسان سازی نرخ آرد و گندم شاهد اتفاق خوشایند کاهش ضایعات بودیم که مجدداً از سال ۹۰ به بعد به سبب کاهش کیفیت‌ها دورریز نان افزایش یافت که انتظار می‌رود در سال جاری این نسخه شفا بخش مجدداً از سوی دولت اجرا شود.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در پاسخ به این سؤال که احتمال افزایش قیمت نان در سال جاری وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و ثبات نرخ نان از سال ۹۳ تا کنون طبیعی است که با یکسان سازی نرخ آرد و گندم نرخ نان افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
دولت باید برنامه ای اجرا کند که مردم هرچه زودتر از خوردن نان های تخمیر نشده که حاوی سم سرطان زای آکریلامید هستند (بعلت قهوه ای شدن در حرارت تنور) و نیز میکروب اسکناس های کهنه نیز از طریق دست فروشنده به آنها اضافه می شود خلاص شوند.
Iran (Islamic Republic of)
کی هان
۰۹:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
چند سال قیمت نان افزایش یافت که کیفیت بهتر بشه که این نشد وزن خمیر رو هم کاهش دادن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
امروز رفتم نون گرفتم از سنگکی محلمون چهار تا کنجد ریخته روش 2000 تومن گرفته . میگم شاطر چرا نونات آب رفته میگه هوا گرمه اگه شونه بزرگتر بزنم خمیرم میشکنه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
خیلی جالب می شود
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۸:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
قیمت هر دونه نان معمولی 250 تومان می باشد
آخرین اخبار