مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی؛

کشت گندم در 5 میلیون و 130 هزار هکتار از اراضی در کشور

اسفندیاری پور گفت: در سال زراعی جاری، 5 میلیون و 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال گذشته 130 هزار هکتار کاهش یافته است.

کشت گندم در 5 میلیون و 130 هزار هکتار از اراضی در کشور
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: از مجموع 130 هزار هکتار کاهش سطح زیر کشت گندم ، 95 هزار هکتار زیر کشت کلزا به عنوان گیاهی استراتژیک و سایر محصولات رفته است.

وی افزود: در حال حاضر 2 میلیون و 100 هزار هکتار گندم آبی با میانگین برداشت 4 هزار و 150 کیلوگرم در هکتار و 3 میلیون و 780 هزار هکتار گندم دیم با میانگین برداشت یک هزار و 530 کیلوگرم در هکتار کاشته شده است.

وی اظهار کرد: رویکرد مهم وزارت جهاد کشاورزی ، کاهش سطح زیر کشت گندم و افزایش بهره وری در واحد سطح است تا به اهداف طرح اقتصاد مقاومتی افق 1404 در کاهش سطح زیر کشت گندم آبی از 2 میلیون و 500 هزار هکتار به یک میلیون و 900 هزار هکتار دست پیدا کنیم.

اسفندیاری پور افزود: در حال حاضر کاهش سطح زیر کشت گندم با شیب ملایم در حال اجراست و این کاهش سطح با کاشت محصولاتی نظیر کلزا در گندم آبی و محصولاتی نظیر حبوبات ، نخود ، عدس ، چغندر پائیزه و لگومای علوفه ای در گندم دیم جایگزین می شود تا این محصولات ضمن کمک به ثبات و پایداری در تولید گندم بتواند در سیستم غلات بنیان ، در کنار محصول گندم تولید شود.

اسفندیارپور گفت : دولت سال گذشته 147 هزار میلیارد ریال صرف خرید گندم از کشاورزان کرد و این امر باعث شد تا کشاورزان به تولید این محصول رغبت بیشتری از خود نشان دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار