مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی خبر داد:

آمریکایی‌ها رقیب جدی پتروشیمی ایران شدند

نیک‌نفس با تأکید بر اینکه آمریکایی‌‌ها وارد بازار بین‌المللی پتروشیمی و عرصه رقابت شده‌اند، گفت: ایران با توجه به مزیت‌هایی که دارد مانند خوراک ارزان‌قیمت، می‌تواند در بازار رقابت کند.

آمریکایی‌ها رقیب جدی پتروشیمی ایران شدند
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مهدی شریفی نیک‌نفس، عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران و مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: ایران قطعا توان رقابت دارد؛ منتها شرکت‌های پتروشیمی باید به صورت منسجم و متمرکز بتوانند در بازار حضور پیدا کنند تا بتوانند قدرت رقابت و چانه‌زنی را در بازارها حفظ کنند.

وی درمورد تکنولوژی مورد استفاده در ایران و به روزبودن فناوری، گفت: هم‌اکنون پتانسیل تولیدی در کشور وجود دارد و در صنعت پتروشیمی از لیسانس‌ها و سرتیفیکیت‌های معتبر دنیا برخورداریم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تأکید بر دسترسی به خوراک ارزان‌قیمت صنعت پتروشیمی در کشور، اظهار کرد: قدرت رقابت در ایران وجود دارد؛ اما به این شرط که بتوانیم به صورت متمرکز در بازارهای صادراتی حضور پیدا کنیم و شرکت‌های پتروشیمی‌ با هم رقابت منفی نداشته باشند.

رقابت ۱۰۰ درصدی منفی در پتروشیمی

شریفی نیک‌نفس با تاکید بر اینکه شرکت‌های پتروشیمی ۱۰۰درصد رقابت منفی دارند، گفت: شرکت‌های پتروشیمی به صورت متفرق در بازارها حضور دارند؛ صنعت پتروشیمی در گذشته این گونه نبود و همه به صورت متمرکز عمل می کردند. اما اکنون هرکس برای خود وارد بازار می‌شود و این مساله باعث شده که خودمان با خودمان وارد رقابت منفی شویم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به لزوم تمرکز و صادرات محصولات پتروشیمی از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی، درواکنش به بحث لزوم مرکزی جدید برای صادرات محصولات، گفت: هم‌اکنون شرکت بازرگانی داریم و بیش از ۲۸ سال است که فعالیت دارد منتها باید شرکت‌های پتروشیمی با همه به نتیجه برسند.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران درمورد ایجاد مرکزی جدید برای صادرات، با توجه به خصوصی شدن شرکت بازرگانی پتروشیمی، تصریح کرد: دوباره که نباید چرخ را از اول اختراع کنیم. باید مذاکره کنیم و به توافق برسیم. خصوصی شدن باعث نمی‌شود شرکت بازرگانی پتروشیمی را درنظر نگیریم. این شرکت، سرمایه کشور است و باید از آن استفاده کنیم. اگر ایران‌خودرو خصوصی شود؛ باید برویم یک شرکت دیگر بزنیم؟

شریفی نیک‌نفس با اشاره به تمایل شرکت‌ها برای تمرکز و صادرات محصولات از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی، گفت: باید از سوی حاکمیت در جهت منافع کشور سیاست‌گذاری و منافع شرکت‌ها نیز تامین شود. قرار نیست منافع یک طرف تامین شود و سایرین نه؛ منتها سیاست‌گذاری باید در راستای منافع کشور تدوین شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی درمورد تأثیر رفع تحریم‌ها بر تجارت محصولات پتروشیمی نیز اظهار کرد: ما اکنون در بازارهای اروپا شروع به کار کرده‌ایم. درحالیکه در گذشته با محدودیت لجستیک، کشتی و حمل‌ونقل روبرو بودیم. درحال حاضر، شرایط بسیار بهتری برایمان فراهم شده و امیدواریم بهتر هم شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار