رییس سازمان ملی استاندارد؛

تسهیل تجارت فرامرزی با امضای تفاهم‌نامه های تأیید صلاحیت

پیروزبخت با اشاره به تفاهم نامه اخیر این سازمان با مرکز ملی تأیید صلاحیت روسیه گفت: با امضای تفاهم نامه های بین المللی در حوزه تأیید صلاحیت، تجارت فرامرزی تسهیل خواهد شد.

تسهیل تجارت فرامرزی با امضای تفاهم‌نامه های تأیید صلاحیت
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به لزوم گسترش روابط تجاری براساس قوانین بین المللی ، گفت: محصول یا خدمتی که در یک منطقه اقتصادی مورد پذیرش قرار گیرد، باید در سایر حوزه های اقتصادی نیز بطور آزاد و روان، گردش داشته و تطابق آن با الزامات استاندارد توسط سیستم تایید صلاحیت تضمین شود.

وی با بیان اینکه از طریق تایید صلاحیت، کالاها با سهولت بیشتری در بین کشورها جریان پیدا می کنند، افزود: تایید صلاحیت در مطابقت با اصول نوین پذیرفته شده در سطوح بین المللی باعث می شود محصولات و خدماتی که یکبار در یک حوزه جغرافیایی مورد آزمون و  بازرسی قرار گرفته و گواهی دریافت نموده اند نیازی به آزمون و بازرسی مجدد برای صادرات نداشته باشند و بنابراین کشور های جهان از این مزیت استفاده های زیادی می کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به کسب موافقت نامه سیستمهای مدیریت کیفیت در شرایط پسابرجام ، اظهار داشت: شرکت های تولیدی و خدماتی که پس از موفقیت در ممیزی موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت شدند، به راحتی و بدون نیاز به دریافت گواهی های مجدد قادر خواهند بود محصول تولیدی خود را به بیش از 70 کشور دنیا صادر نموده و بنابراین تسهیل مبادلات بازرگانی در تجارت فرامرزی را در پیش خواهد داشت.

پیروزبخت با اشاره به اهمیت تفاهم نامه اخیر میان سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز تایید صلاحیت روسیه گفت: تفاهم نامه های بین المللی متعددی به منظور تسهیل تجارت به امضا رسیده است با آژانس تایید صلاحیت ترکیه و مرکز تایید صلاحیت بلاروس یاداشت تفاهم همکاری داریم و تا کنون با مراکز تایید صلاحیت کشورهای روسیه، آلمان، ایتالیا و ترکیه ارزیابی مشترک از آزمایشگاه ها و نهادهای صادر کننده گواهینامه داشته ایم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و اهتمام دولت تدبیرو امید نسبت به تولید داخل و مصرف کالاهای داخلی، تاکید کرد : سازمان ملی استاندارد ایران ، از تولید باکیفیت برای بازار داخل و در پی آن رونق صادرات، حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار