وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران؛

تماس صوتی تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات فعال شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی تلگرام صوتی در ایران اظهار داشت: اگر مشکلی در فعال‌سازی تلگرام صوتی وجود داشت، اصلاً راه‌اندازی نمی‌شد.

تلگرام صوتی با مجوز وزارت ارتباطات انجام شده است
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظهر روز شنبه 26 فروردین در جمع خبرنگاران در بیرجند گفت: سیاست دولت دسترسی آزاد به اطلاعات است. وی همچنین  با تاکید بر اینکه امروز پهنای باند در استان خراسان جنوبی ۱۸ برابر شده است گفت نگاه دولت به شبکه‌های اجتماعی تا جایی که مردم استفاده صحیح می‌کنند، مشکلی ندارد. واعظی در بخشی از سخنانش با اشاره به میزان استفاده از شبکه های مجازی اظهار داشت شبکه های مجازی خارجی دو برابر شبکه های داخلی نیاز به مصرف اینترنت دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مردم در سراسر کشور اطلاعاتشان را از فضای مجازی دریافت می‌کنند. در صورتی که خوب است  شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، خودشان شبکه‌های اجتماعی به وجود بیاورند تا مورد استفاده کاربران قرار بگیرد چرا که با این عمل اطلاعات مردم  در خارج از کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با شبکه‌های اجتماعی داخلی، اطلاعات مردم در داخل کشور نگه‌داری می‌شود و تلاش دولت نیز بر حفظ حریم مردم است. برای دستگاه‌های امنیتی و نظارتی بین شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی تفاوتی وجود ندارد و روی همه این شبکه‌ها نظارت می‌شود.

واعظی در واکنش به این موضوع که صداوسیما باید برای استان‌هایی مانند خراسان جنوبی تعرفه کمتری برای تبلیغات دریافت کند گفت:  استان‌های تازه تاسیس هرچه بیشتر معرفی شوند اشتغال و کسب‌وکار بیشتری در این استان‌ها رونق می‌گیرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که فضای مجازی می‌تواند فرصت خوبی برای اشتغال‌زایی و معرفی استان باشد.

واعظی با اشاره به اجرای طرح تکاپو تصریح کرد: طرح تکاپو را با همکاری دانشگاه ها و بخش خصوصی دنبال می کنیم. گردشگری یکی از کارهایی است که در طرح تکاپو به آن توجه شده است و به‌ویژه در خراسان جنوبی می‌تواند اقتصاد استان را نجات دهد. واعظی در خاتمه اظهار داشت خراسان‌جنوبی توانایی راه‌اندازی و انجام کسب و کارهای الکترونیکی را دارد.
 
یادآوری می‌شود محمود واعظی به منظور  افتتاح پروژه های ICT  استان خراسان جنوبی، افتتاح ساختمان فنی – اداری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و افتتاح مرکز پایش طیف فرکانس شرق کشور، صبح شنبه وارد بیرجند شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار