زنجان؛

اجرای 345 طرح اشتغال در قالب مشاغل خانگی توسط کمیته امداد زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از اجرای 345 طرح اشتغال در قالب مشاغل خانگی توسط کمیته امداد برای مددجویان این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری گفت: 13 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد استان بهره‌مند هستند که برنامه‌های مختلفی برای توانمندسازی و خودکفایی آن‌ها اجرا می‌شود .

وی با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال‌زایی مددجویان در زنجان یکی از موضوعات مهم در پایدارسازی طرح‌های اشتغال را نظارت بر آن‌ها و بازار سازی برای فروش محصولات تولیدی مددجویان اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به آمار مددجویان زیرپوشش این نهاد گفت : تعداد 22هزار و 500 خانوار از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند که از این تعداد 20هزار خانوار کمک‌معیشت بگیر و 2 هزار و 500 خانواده نیز از خدمات تک خدمتی کمیته امداد استفاده می‌کنند.

صفری افزود : این آمار 4.3 درصد از جمعیت و 7 درصد از خانوار استان زنجان را شامل می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای ایجاد طرح های مشاغل خانگی مبلغ 17میلیارد ریال از محل منابع بانکی و اعتبارات امداد پرداخت‌شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان به اقدامات کمیته امداد استان زنجان در بخش اشتغال‌زایی تعداد طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مددجویان در سال 95 را 2هزار و 248 مورد اعلام کرد و گفت: تعداد 345 طرح در قالب مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار ایجادشده است .

صفری تصریح کرد : اینکه برای اجرای طرح‌های اشتغال در سال گذشته مبلغ 234 میلیارد و 585 میلیون ریال پرداخت‌شده است ، گفت : یک هزار و 546 طرح از محل اعتبارات بانکی و 702 طرح از محل اعتبارات کمیته امداد ایجادشده است.

وی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پایدارسازی و درآمدزایی طرح‌های اشتغال را انجام نظارت بر این طرح‌ها دانست و گفت: انجام نظارت‌های لازم بر طرح‌های اشتغال یکی از راه‌های اثربخش در توسعه هوشمندانه آن است که به‌عنوان یک شاخص مهم در ایجاد اشتغال برای مددجویان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) استان از شاخص‌های مهم دیگر اشتغال‌زایی مددجویان در استان را بازاریابی و بازارسازی برای محصولات تولیدی طرح‌های اشتغال عنوان کرد و افزود: ایجاد بازارچه‌های محلی و فصلی فروش از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان در سال جاری است.

 

 

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.