اردبیل؛

اختصاص بیش از 5 هزار اراضی کشاورزی پارس آباد به کشت کلزا

فرماندار پارس آباد گفت: امسال بیش از 5 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از 14 هزار تن محصول کلزا برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر صمدی افزود: کشت کلزا در شهرستان پارس آباد در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل 60 درصد افزایش دارد.

وی گفت: این شهرستان به لحاظ منابع آبی و خاکی یکی از مستعدترین مناطق کشاورزی کشور است که خاک زرخیز آن قابلیت رویش همه محصولات کشاورزی را دارد، اما یکی از محصولاتی که امسال در راستای اجرای تغییر الگوی کشت کشاورزان پارس آبادی از آن استقبال کرده اند، کشت محصول کلزا است که نسبت به سال قبل 60درصد افزایش کشت را نشان می دهد.

وی با تقدیر از مسئولان و زارعان که در اقتصاد مقاومتی پیشرو هستند گفت: با توجه به برنامه های تعیین شده در خصوص کشت کلزا امسال 20 درصد از برنامه جلو هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد هم قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا را 2 هزار و 783 تومان برای هر کیلوگرم بیان کرد که این مبلغ نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش یافته است.

حسنیان گفت: به ازای هر هکتار کشت کلزا 400 کیلوگرم کود ازته در اختیاز زارعان قرار می دهیم.

وی شهرستان پارس آباد را یکی از قطب کشت دانه روغنی کلزا در کشور بیان کرد و افزود: به دلیل نبود صنایع تبدیلی و کارخانه روغن کشی محصول این شهرستان به سایر نقاط کشور ارسال می شود که در این خصوص حمایت مسئولان و سرمایه گذاران را می طلبد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار