اهواز؛

خرید گندم به نرخ تضمینی در خوزستان آغاز شد

95 مرکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی در سراسر خوزستان آمادگی دارند محصول گندم کشاورزان استان را به نرخ تضمینی (دولتی) خریداری نماید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سیاوش حسین‌پور، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 با اشاره به انجام برداشت گندم در مناطق جنوبی استان از جمله شهرهای اهواز، هندیجان ، خرمشهر و امیدیه بیان داشت: تاکنون 3 هزار و 400 تن گندم از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.

وی در ادامه با برشمردن تجربیات به دست آمده شرکت غله در خصوص خرید گندم داخلی و نگهداری و نیز نظارت بر تولید آرد، افزود: حفظ کیفیت گندم های ذخیره سازی شده و ارتقاء کیفیت آرد و نان حاصل تجربه و تلاش کارکنان خدوم این شرکت است.

حسین‌پور اذعان داشت: در خرید محصولات کشاورزی بخصوص گندم باید بیش تر تلاش شود تا موجبات رضایت مندی کشاورزان عزیز فراهم شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 تصریح کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی با قیمت 1300 تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم 1 ‌هزار و330 تومان خریداری می‌شود؛ عملیات پرداخت وجوه خرید گندم به کشاورزان خوزستانی از طریق شعب بانک عامل یعنی بانک کشاورزی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: سقفی برای خرید تضمینی گندم نداریم و کشاورزان هر میزان محصول داشته باشند، از آنها خریداری خواهد شد.

سیاوش حسین پور در ادامه از خرید دانه روغنی کلزا از اوایل فروردین در استان خوزستان خبر داد و افزود: این خرید تا آخر خرداد  ماه ادامه خواهدداشت.

وی بیان کرد: با توجه به پیش بینی و اعلام از سوی سازمان  جهاد کشاورزی در خصوص تولید حدود 26 هزار و پانصد تن دانه روغنی کلزا، انتظار می‌رود حدود 26 هزار تن کلزا توسط این شرکت خریداری و تاکنون از شهرهای شوشتر و شادگان مقدار 400 تن دانه روغنی کلزا خریداری شده است.

حسین پور به قیمت خرید دانه کلزا اشاره و اذعان داشت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه کلزا با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت 27 هزار و هشتصد و سی ریال در مراکز خرید تعیین و تا 10 درصد ناخالصی و 20 درصد رطوبت نیز قابل خریداری است.

وی اظهار داشت: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ده درصد و افت ناخالص بالای دو درصد، از وزن محصول کلزای تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.