همدان؛

افزایش 75 ذرصدی صادرات‌ كالا از ملایر

سرپرست گمرگ ملایر گفت: سال‌ گذشته صادرات ‌این شهرستان افزایش ۷۵ درصدی‌ داشته ‌است.

افزایش 75 ذرصدی صادرات‌ كالا از ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  نعمت‌ فتحی‌  اظهار داشت: سال گذشته‌ حدود 300 هزار تن انواع کالا شامل‌کشمش،‌‌ پارافین‌، وازلین، منسوجات ‌نبافته‌،‌ سیمان‌ و لبنیات ‌از‌ طریق گمرک ملایر صادر شده است.

وی ‌بیان ‌کرد: ‌بیشتر کالا‌ها به‌ کشورهای عراق، افغانستان و کویت صادر شده و کشمش ‌شهرستان ‌نیز ‌به ‌کشورهای اوکراین، ازبکستان و روسیه صادر شده است.

فتحی ‌افزود:‌ سال‌ گذشته با وجود رکود و مشکلات اقتصادی‌، صادرات ملایر ‌از نظر ارزش ‌دلاری رشد 75‌ درصدی داشته است.

وی‌ بیان‌ کرد: حدود 2 هزار تن‌ کشمش به ارزش 42 میلیون دلار‌ از ملایر صادر شده‌ که این رقم بیشترین‌ حجم صادرات را از نظر دلاری به خود اختصاص‌داده است.

سرپرست گمرگ ملایر با اشاره ‌به‌ اینکه بیشترین حجم صادرات ‌ملایر از لحاظ وزنی مربوط به سیمان بوده است گفت: ‌‌سال گذشته 272 هزار تن سیمان به ارزش‌ 10 میلیون دلار از طریق گمرگ ملایر صادر شده که شاهد افزایش 210 درصدی صادرات شهرستان، از نظر وزنی نسبت به سال 94 بوده‌ایم.

وی‌ با اشاره به اینکه در مورد صادرات کالا از طریق گمرگ ‌شهرستان هیچ گونه هزینه‌ای دریافت ‌نمی‌شود گفت: با‌ توجه ‌به ‌استقرار و راه‌اندازی سامانه ارسال از راه دور و دادن تسهیلات مناسب برای تشویق صادرکنندگان و عدم‌ دریافت هزینه صاحبان کالا تمایل ‌بیشتری به صادرات کالاهای‌خود از طریق گمرک شهرستان دارند.

فتحی تعداد صادرکنندگان دایم شهرستان را 27 شرکت ‌دانست‌ و افزود: بیشتر صادرکنندگان شهرستان‌ در زمینه تولید و فرآوری‌کشمش فعالیت ‌دارند.

انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.