راه‌اندازی طرح همیاران سلامت در ۱۱۰ دانشگاه دولتی و غیرانتفاعی‌

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: طرح همیاران سلامت در حال حاضر بیش از ۱۱۰ دانشگاه دولتی و غیر‌انتفاعی و ۵۰ پردیس فرهنگیان این کانون راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی طرح همیاران سلامت در ۱۱۰ دانشگاه دولتی و غیرانتفاعی‌به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید یعقو‌بی مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در همایش همیاران سلامت روان که صبح امروز برگزار شد گفت: کانون سلامت همیاران فعالیت خود را در سال ۸۹ در دانشگاه‌ها کلید زد و در سال ۹۳ با راه‌اندازی در دفتر مشاوره سلامت آغاز به کار کرد.
 
وی ادامه داد: سال گذشته آیین‌نامه این طرح ابلاغ و در حال حاضر بیش از ۱۱۰ دانشگاه دولتی و غیر‌انتفاعی و ۲۰ پردیس فرهنگیان این کانون را راه‌اندازی کردند و در صدد این هستیم که این اتفاق در سال جدید هم برای تمامی دانشگاه‌ها بیافتد.
 
مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: ما در صدد این هستیم بتوانیم دانشجویان با تجربه که در دانشگاه‌ها در طرح همیاران سلامت هستند بتوانند تجربیات خود را به دانشجویان تازه وارد منتقل کنند.
 
یعقو‌بی بیان کرد: متأسفانه سبک تربیتی خانواده‌های ایرانی در حال حاضر تحصیل‌محور است و بیشتر به درس و کلاس تأکید دارند و متأسفانه به این موضوع کمتر اشاره می‌کنند.
 
وی ادامه: طی آماری که از طرح سیمای زندگی تاکنون داشته‌ایم ۱۰ درصد دانشجویان در طرح سیمای زندگی اشاره کرده‌اند که رابطه خوبی با خانواده خود نداریم و این یک گرفتاری برای دانشجویان می‌باشد.
 
مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده ۶۵ درصد از دانشجویان ایران آمادگی دارند در دوره دانشجویی ازدواج کنند و یکی از مشکلات بزرگتر که در این حوزه می‌توان به آن اشاره کرد این است که فرزندان ما تعاملی با جنس مخالف تا دوره دبیرستان ندارند و وقتی که به دانشگاه می‌رسند موجب یک گرفتاری و یک مشکلی می‌شوند و این خود می‌تواند یک چالش باشد.
 
وی گفت: نحوه درس خواندن در دانشگاه و مدرسه متفاوت است به از‌ای هر ۲۰ ساعت یک واحد درسی گذرانده می‌شود بطوریکه باید ۴۰ ساعت در هفته دانشجویان کار عملی داشته باشند.
 
یعقوبی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که می‌توان مطرح کرد این است که در مدرسه کتاب محور است بطوریکه در دانشگاه‌ها استاد‌محور می‌باشد و این خود می‌تواند یک چالش بزرگ برای دانشجویان بخصوص دانشجویان تر‌م اولی باشد و زندگی اجتماعی در دانشگاه‌های چند فرهنگی است بطوریکه در مدسه تک فرهنگی می‌باشد، بطوریکه ما در دانشگاه‌ها با فرهنگ و آدم‌های متفاوت و مختلف سر و کار داریم و این می‌تواند مشکلاتی برای دانشجویان ایجاد کند.
 
مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در ادامه به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متأسفانه فضای مجازی بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما شده است بطوریکه یک ابزاری است برای حکومت جهانی که مستضعفان وارث آن هستند و، اما در عین حال در نوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی گرفتاری‌های بخصوصی داریم.
 
یعقو‌بی اضافه کرد: ما طرح بتا را راه‌اندازی کردیم و انتظار داریم یک همیار در داخل دانشگاه‌ها بتواند حواسش را به هم سن و سالان خود بیاند‌ازد.
 
وی یادآور شد: سازمان امور دانشجویان با سازمان بهزیستی برای تداوم‌سازی همیاران سلامت تفاهمنامه‌ای در این خصوص راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم این طرح را هر چه بهتر در داخل دانشگاه‌ها راه‌اندازی کنیم و تا به گونه‌ای باشد که جای خالی همیاران سلامت در داخل دانشگاه‌ها همانند نبود مشاور در دانشگاه‌ها کاملا احساس شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار