شیوا مقانلو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بهتر است نمایشگاه کتاب تخصصی‌تر باشد

دو مساله دوری نمایشگاه و تخصصی نبودن باعث ناراحتی اهالی حرفه‌ای کتاب شده است.

بهتر است نمایشگاه کتاب تخصصی‌تر باشد
شیوا مقانلو نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ارتباط با انتظارات خود از نمایشگاه بین‌المللی  کتاب گفت: درست است که نمایشگاه باید از محدوده مرکز شهر دور باشد؛ ولی نه به دوری شهر آفتاب! سال گذشته زمان برگشتن به مشکل می‌خوردیم. چون ترافیک زیاد بود و نمی‌دانستیم چگونه باید به شهر برگردیم.  

وی ادامه داد: اگر این رویداد در همان محل  نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر تهران در اتوبان چمران باشد، خیلی بهتر از شهر آفتاب خواهد بود. شنیده‌ام امکان اینکه بزرگراه‌ها و راه‌های جدیدی به  آنجا باز شود، هست یا اینکه برای خط مترو تدابیری اندیشیده شود.  

این مترجم اظهار داشت: مساله مهم  دیگر این است که  نمایشگاه باید به سمت تخصصی شدن از لحاظ کیفیت برود؛ نه اینکه آمار کمی تا این حد بالا باشد. چون این تعداد بازدید کننده به معنی این نیست که همگی کتابخوان حرفه‌ای هستند. مثلا وجود غرفه‌های درسی و کتاب‌های کمک درسی معضل بزرگی است و ربطی به سرانه مطالعاتی کشور ندارد. وقتی راجع به سرانه مطالعه صحبت می‌کنیم، اشتباه است که مطالعه کتاب‌های درسی و آموزشی را هم محاسبه کنیم.  

مقانلو تصریح کرد: متاسفانه این دو مساله باعث ناراحتی اهالی حرفه‌ای کتاب شده است. کتابخوان حرفه‌ای دوست دارد در یک محیط تخصصی‌تر، تمیزتر، نزدیک‌تر و آرام‌تر با کتاب‌ها دمخور باشد.
 
 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.