بیرجند؛

کلمرد،بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی استان

اقامتگاه بوم‌گردی کاروانسرای کلمرد به‌ عنوان بزرگ‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی استان است.

مهدی اکرمی‌ رئیس‌آبادی مدیر اقامتگاه بوم‌گردی کاروانسرای کلمرد طبس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند گفت:اقامتگاه بوم‌گردی کاروانسرای کلمرد معروف به رباط کلمرد،بزرگ‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی خراسان جنوبی در فاصله‌ی 80 کیلومتری شهر طبس واقع است.

وی افزود:کاروانسرای کلمرد طبس در یک منطقه‌ی کویری بکر،دست نخورده، محیطی کاملاً آرام و به دور از آلودگی صوتی واقع شده که با برخورداری از آسمانی صاف و بدون آلودگی نوری،برای رصد آسمان نیز بسیار مساعد است.

مهدی اکرمی‌رئیس‌آبادی گفت:این کاروانسرا که به‌عنوان بکرترین کاروانسرای کویر مرکزی ایران شناخته می‌شود، در مجاورت ماسه‌زارهای کویر حلوان (مناسب برای کویرنوردی) و ارتفاعات جعبه‌ای (مناسب برای کوهنوردی و صخره‌نوردی) قرار دارد و نیز محیطی مناسب برای تحقیقات زمین‌شناسی است.

مدیر اقامتگاه بوم‌گردی کاروانسرای کلمرد طبس افزود:کاروانسرای کلمرد که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده،در گذشته در مسیر اصلی طبس - تهران و طبس - یزد واقع بوده اما اکنون با تغییر مسیر جاده، در کنار راهی کم‌تردد قرار گرفته و همین موضوع، شکوه و تنهایی خاصی به این مکان بخشیده است که می‌توان با سفر به آن‌جا، از سکوت و بی‌کرانگی کویر لذت برد.

وی اظهار کرد:کاروانسرای کلمرد علاوه بر واقع شدن در فضای منحصر به‌ فرد کویر با چشم‌اندازی زیبا، دارای امکانات رفاهی متعددی از قبیل سوئیت‌های اقامتی و رواق‌های باصفا، سفره‌خانه‌ی زیبا با غذاهای سنتی و دم‌نوش‌های گیاهی، آشپزخانه با تمامی تجهیزات، سرویس بهداشتی و حمام، حوض،آبنما و فضای سبز است.

مهدی اکرمی‌رئیس‌آبادی گفت:افراد جهت بازدید و رزرو می‌توانند به وب‌سایت www.Kalmard.ir و کانال تلگرام @Kalmard_ir

اطلاعات بیشتری در این خصوص دریافت کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار