اسماعیلی مطرح کرد؛

بهزیستی ۵ هزار معتاد متجاهر را پذیرش نکرد/ بازگشت ۹۰ درصد معتادان به چرخه اعتیاد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: بهزیستی ۵ هزار معتاد متجاهر را به خاطر بیماری پذیرش نکرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در گردهمایی روسای کل معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: در بحت اعتیاد استان تهران بهترین کارنامه را ارایه کرده و در سال 95 بیش از 12 هزار معتاد متجاهر را از سطح شهر تهران که سیمای شهر را مخدوش کرده بود جمع‌آوری کرد و به اردوگاه‌های ماده 16 معرفی کرد.

وی ادامه داد: از این تعداد 5 هزار تن را بهزیستی نپذیرفت و اعلام کرد این افراد بیماری دارند و نمی‌پذیریم. البته در این یک سال که کار جمع‌آوری معتادان متجاهر را شروع کردیم، 90 درصد به خاطر نبود برنامه‌های مراقبتی بعد از آزادی به چرخه اعتیاد بر می گردند که نشان می‌دهد زحمات نتیجه لازم را نداشته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در بحث طلاق واجدین شرایط احصا و دوره‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار شده است. در واقع در سطح شهر تهران مراکز مشاوره‌ای که مورد تایید هستند مورد استفاده قرار می گیرد. در تهران پرونده طلاق 4 درصد کاهش یافته اما استان‌های دیگر توفیقات بیشتری داشتند. اکنون اقدامات و تعالیمی که انجام می شود دیر هنگام است و قبل از طلاق باید آموزش ها داده شود. در سال 94 در 4 حوزه طلاق توقف نرخ رشد دعاوی را داشتیم. در سال 95 شاهد کاهش 10 درصدی پرونده‌های دعاوی خانواده بودیم. تقریبا 50 هزار پرونده در سال 95 کاهش یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار