تبریز؛

ضرورت توسعه کشت دانه های روغنی در آذربایجان شرقی

در جلسه منطقه ای عملیات داشت گندم ، جو و کلزا در هشترود بر ضرورت توسعه کشت دانه های روغنی در استان آذربایجان شرقی تاکید شد.

ضرورت توسعه کشت دانه های روغنی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان در این نشست گفت با توجه به اینکه بیش از 90 درصد مصرف داخلی روغن های خوراکی کشور از طریق واردات تاُمین می شود، افزایش کشت کلزا به عنوان یکی از دانه های روغنی پرمصرف به منظور خودکفایی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.
زارع تالی با اشاره به اینکه این گیاه در راستای تغییر الگوی کشت جایگزین مناسبی برای محصولات با نیاز آبی بیشتر همچون سبزی و صیفی، پیاز و آفتابگردان به شمار می رود گفت: کلزا به تناوب گندم و سایر غلات کشت می شود.
ایرانیفام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم گفت : امسال کود مورد نیازکشاورزان استان 260 هزار تن است که از این میزان تاکنون 150 هزار تن تامین شده است.
هاشمی رئیس هیات مدیره نظام صنفی منابع طبیعی و کشاورزی استان نیز بر حل و فصل مشکلات کشاورزان تاکید و از پرداخت نشدن خسارت های وارده به کشاورزان بر اثر حوادث طبیعی انتقاد کرد.
کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی هشترود هم از کشت رقم جدید گندم مقاوم به سرما در سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار